Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
2018-06-06 00:23
Reklamowano remonty i wiosenny ogród © Tatjana Balzer - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W kwietniu osiągnęły one pułap 368 mln zł, co stanowiło 38% wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczyło budżety, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (przeszło 50% wszystkich budżetów). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje w reklamę radiową.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Na pierwszym miejscu kwietniowego zestawienia najbardziej hojnych marek ponownie znalazł się Lidl, choć trzeba podkreślić, że na reklamę wydał o około 10 mln zł mniej niż w marcu. Kolejne miejsca zajęły sklepy Media Expert oraz Euro RTV AGD.
fot. mat. prasowe
Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych dyskontów i sklepów z elektroniką – pojawiły się także kategorie związane z remontami (sklepy budowlane i meblowe), którym sprzyja okres wiosenny.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Po raz kolejny marka Ibuprom wygenerowała największe wydatki reklamowe w branży farmaceutycznej (niemal 9 mln zł), wyprzedzając tym samym NeoMag, Rostil, Therm Line i Iladian.
fot. mat. prasowe
Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Na szczycie zestawienia najczęściej reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej znalazły się tabletki przeciwbólowe, suplementy diety, preparaty do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci oraz witaminy.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe nakłady na reklamę w telewizji, radiu i prasie znalazły się Opel, Volkswagen, Fiat, Audi i Toyota, czyli reklamodawcy, którzy najczęściej pojawiają się w naszym zestawieniu.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne o największych wydatkach
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (76 proc.). W marcu na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, ASO oraz producenci opon.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W kwietniu nastąpiło małe potasowanie w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej. W pierwszej piątce znalazły się Credit Agricole, PKO BP, Provident, Nationale Nederlanden oraz Visa.
fot. mat. prasowe
Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych
Finanse: typy reklamowanych usług
W kwietniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (34 proc. wszystkich kategorii produktowych), kont osobistych, bankowości oraz kart płatniczych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W kwietniu nie zmieniły się marki (ani ich kolejność) w zestawieniu największych wydatków reklamowych w branży telekomunikacyjnej: Plus, Orange, T-Mobile, Play i Cyfrowy Polsat. Patrząc całościowo, zmniejszyły się jednak zmonitorowane budżety.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży komunikacyjnej większość kwietniowych reklam dotyczyła oferty na kartę oraz ogólnej promocji sieci komórkowych. Dalej zmonitorowaliśmy oferty łączone i na abonament.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach
Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 kwietnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)