Chiński inwestor buduje fabrykę pod Oławą
2018-06-06 12:13
Fabryka GTHR w Huarong © fot. mat. prasowe
W Godzikowicach pod Oławą powstanie jedna z największych w Europie fabryk elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych. Chiński potentat Guotai-Huarong zamierza zainwestować w nią około 45 milionów dolarów i docelowo zatrudnić około 100 pracowników.
Przeczytaj także: TECE buduje kolejną fabrykę w Polsce
Inwestor spod Oławy to jeden z trzech czołowych na świecie dostawców elektrolitu do baterii litowo-jonowych. Budowa fabryki GTHR ma być skończona do 2020 roku. To ważna inwestycja dla Dolnego Śląska, która wpisuje się w strategię ujętą w Planie Rozwoju Elektromobilności w Polsce.„Projekt fabryki w Godzikowicach chińskiego inwestora Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials (GTHR), jest elementem wspierania rozwoju przemysłu elektromobilności w naszym kraju. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że takie inwestycje powstają w Polsce, która staje się jednym z najważniejszych uczestników w tej branży na świecie. W dalszej perspektywie przełoży się to na wzrost popularności aut elektrycznych na naszych drogach, a w konsekwencji istotną poprawą jakości powietrza w Polsce.” – mówi Krzysztof Senger, Wiceprezes PAIH ds. inwestycji zagranicznych.
GTHR na świecie
Chiński Zhangjiagang Guotai Huarong Chemical New Material Co. Ltd. to firma, której początki sięgają 2000 roku. Przedsiębiorstwo produkuje materiał organiczny z krzemu do wkładów do baterii litowych i jest jednym z trzech największych dostawców elektrolitów na świecie. Działa zgodnie z najwyższymi standardami według ISO9001 i TS16949. Polska fabryka, która ma podwoić moce produkcyjne firmy, będzie trzecią należącą do GTHR i pierwszą poza granicami Chin.
fot. mat. prasowe
Fabryka Haurong
GTHR w Polsce
Fabryka elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych w Godzikowicach w gminie Oława będzie jedną z największych w Europie. Lokalizacja fabryki uzupełnia europejską i regionalną sieć przemysłu samochodów elektrycznych. Roczna wielkość produkcji fabryki pozwoli na dostarczenie wkładów do baterii do 1 000 000 aut elektrycznych rocznie. Na początku pracę znajdzie tam 60 osób, docelowo planowane jest zatrudnienie około 100 pracowników. Obecnie trwają prace polegające na zebraniu niezbędnej dokumentacji. Teren pod fabrykę został już zakupiony.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)