eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaKim są użytkownicy social media w Polsce?

Kim są użytkownicy social media w Polsce?

2018-06-13 12:33

Kim są użytkownicy social media w Polsce?

Kim są użytkownicy social media w Polsce? © Sondem - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Kim są użytkownicy mediów społecznościowych? To zależy których. Z najnowszego badania platformy do zarządzania komunikacją w social media NapoleonCat wynika m.in., że z Facebooka i Messengera najaktywniej korzystają użytkownicy w wieku 25-34 lata. Z kolei Instagram szczególną popularnością cieszy się wśród najmłodszych - aż 54% jego użytkowników to osoby pomiędzy 13 a 24 rokiem życia.

Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników

Nie jest chyba żadnym zaskoczeniem, że ulubionym medium społecznościowym Polaków jest platforma stworzona przez Marka Zuckenberga. Z Facebooka korzysta w naszym kraju już 16,3 mln internautów powyżej trzynastego roku życia. 3 na 10 użytkowników to osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, 23% społeczności stanowi grupa wiekowa 18-24 lata, a co piąty użytkownik ma od 35 do 44 lat. Jeśli dokonać podziału na płeć, to okaże się, że mamy do czynienia z delikatną przewagą kobiet ( 52% vs 48% mężczyzn)

Z drugiego pod względem popularności Messengera korzysta w naszym kraju 11 milionów użytkowników. Nie inaczej niż w przypadku Facebooka, najliczniejszą rzeszę (30%) stanowią osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Z aplikacji korzysta 25% użytkowników w wieku 18 – 24 lata. Na trzecim miejscu, z wynikiem 19% plasują się osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Aplikację posiada 53% kobiet i 47% mężczyzn.

fot. mat. prasowe

Użytkownicy Facebooka

Z Facebooka korzysta 16,3 mln osób powyżej trzynastego roku życia.


Ostatnią platformą poddaną analizie jest Instagram, z którego korzysta 5,9 mln Polaków. Największą grupą użytkowników, stanowiącą 37%, są osoby w wieku 18 – 24 lata. Na drugiej pozycji znalazły się osoby pomiędzy 24 a 35 rokiem życia, z wynikiem 27%. Dużym zaskoczeniem może być grupa zamykająca podium, czyli użytkownicy w wieku 13 – 17 lat, którzy stanowią 17% społeczności aplikacji. Głównymi użytkownikami Instagrama w Polsce są kobiety – 58%. Natomiast z Instagrama rzadziej korzystają mężczyźni, których jest 42%.

fot. mat. prasowe

Użytkownicy Messengera

Z platformy Messenger korzysta 11 milionów Polaków.

fot. mat. prasowe

Użytkownicy Instagrama

Z Instagrama korzysta 5,9 mln Polaków.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: