Kim są użytkownicy social media w Polsce?
2018-06-13 12:33
Kim są użytkownicy social media w Polsce? © Sondem - Fotolia.com
Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników
Nie jest chyba żadnym zaskoczeniem, że ulubionym medium społecznościowym Polaków jest platforma stworzona przez Marka Zuckenberga. Z Facebooka korzysta w naszym kraju już 16,3 mln internautów powyżej trzynastego roku życia. 3 na 10 użytkowników to osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, 23% społeczności stanowi grupa wiekowa 18-24 lata, a co piąty użytkownik ma od 35 do 44 lat. Jeśli dokonać podziału na płeć, to okaże się, że mamy do czynienia z delikatną przewagą kobiet ( 52% vs 48% mężczyzn)Z drugiego pod względem popularności Messengera korzysta w naszym kraju 11 milionów użytkowników. Nie inaczej niż w przypadku Facebooka, najliczniejszą rzeszę (30%) stanowią osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Z aplikacji korzysta 25% użytkowników w wieku 18 – 24 lata. Na trzecim miejscu, z wynikiem 19% plasują się osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Aplikację posiada 53% kobiet i 47% mężczyzn.
fot. mat. prasowe
Użytkownicy Facebooka
Ostatnią platformą poddaną analizie jest Instagram, z którego korzysta 5,9 mln Polaków. Największą grupą użytkowników, stanowiącą 37%, są osoby w wieku 18 – 24 lata. Na drugiej pozycji znalazły się osoby pomiędzy 24 a 35 rokiem życia, z wynikiem 27%. Dużym zaskoczeniem może być grupa zamykająca podium, czyli użytkownicy w wieku 13 – 17 lat, którzy stanowią 17% społeczności aplikacji. Głównymi użytkownikami Instagrama w Polsce są kobiety – 58%. Natomiast z Instagrama rzadziej korzystają mężczyźni, których jest 42%.
fot. mat. prasowe
Użytkownicy Messengera
fot. mat. prasowe
Użytkownicy Instagrama
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)