12 najciekawszych faktów finansowych nt. mundialu 2018
2018-06-15 10:42
Mundial 2018 © ink drop - Fotolia.com
Przeczytaj także: Mundial 2022: koszty leczenia w Katarze o wiele droższe niż hotel
Mundial to przede wszystkim fiesta wszystkich fanów futbolu, ale również wydarzenie, na którym wielu zarobi całkiem okrągłe sumy. W tym roku udział w mistrzostwach wezmą 32 reprezentacje narodowe, których zmagania śledzić będzie ponad miliard ludzi. Kto i ile zarobi na piłkarskim święcie? Nano Interactive przedstawia najciekawsze fakty finansowe związane z mistrzostwami świata.- Ostatnie mistrzostwa w Brazylii dały zarobić organizacji FIFA 2,6 mld dolarów (4,8 mld dolarów przychodów i 2,2 mld dolarów kosztów). Szacunki pozwalają sądzić, że mundial 2018 wygeneruje podobne profity.
- To pierwsze mistrzostwa świata w piłce nożnej organizowane w Rosji. Koszty organizacji imprezy mają sięgnąć 19,2 mld dolarów.
- Dzięki piłkarskiemu turniejowi w Rosji, globalne wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 7,4 proc. do poziomu 628 mld dolarów – wynika z prognoz eMarketer-a. W Polsce rynek reklamowy może urosnąć, dzięki piłkarskiemu świętu, o ok. 5 proc. – estymują eksperci Nano Interactive. Obok bardzo dobrej koniunktury rynkowej, która nakręca wzrost wydatków na reklamę w naszym kraju, to właśnie mundial będzie główną przyczyną wzrostu całego rynku.
- Pula nagród dla uczestniczących zespołów przyznawanych przez FIFA w tegorocznym turnieju wyniesie rekordowe 400 mln dolarów vs 358 mln w 2014 roku.
- Samo uczestnictwo w imprezie jest opłacalne z finansowego punkty widzenia. Każdy z 32. partycypujących zespołów otrzymuje 8 mln dolarów, tj. około 30 mln złotych plus zwrot kosztów na poziomie około 1,5 mln dolarów.
- Zwycięska drużyna dostanie nagrodę pieniężną w wysokości 38 mln dolarów. Zespół, który zajmie drugie miejsce zainkasuje 28 mln dolarów, a trzeci 24 mln dolarów.
- Dodatkowo, każda z narodowych federacji przygotowała własną nagrodę pieniężną za zdobycie 1. miejsca, np. Niemcy mają otrzymać 8 mln euro, a Anglicy 5 mln funtów.
- Polski zespół za zakwalifikowanie się do turnieju w Rosji otrzymał do podziału 10,5 mln zł. Najwięcej przelano na konto Roberta Lewandowskiego oraz Piotra Zielińskiego po 560 tysięcy zł. Na konto trenera Adama Nawałki wpłynęły 4 mln zł.
- Głównymi sponsorami Mistrzostw Świata FIFA są firmy: Adidas, Coca-Cola, Grupa Wanda, Gazprom, Qatar Airways, Hyundai i Visa. Według ekspertów kwota, którą zapłaciły powyższe firmy za sponsoring jest zbliżona do tej z 2014 w Brazylii, tj. 1,6 miliarda dolarów.
- Firmy wydadzą globalnie na reklamę związaną w sposób bezpośredni lub pośredni z turniejem piłkarskim kilkadziesiąt miliardów dolarów, z których ponad 43% będą stanowiły wydatki na reklamę internetową – podaje Nano Interactive. Po raz pierwszy na tak dużą skalę będzie wykorzystywana reklama intencyjna, która jest połączeniem danych z wyszukiwarek (search) oraz kampanii display i wideo, dostępna także w Polsce.
- Fox i Telemundo zakupiło od FIFA prawo do transmisji TV w 2018 i 2022 roku za 1,25 miliarda dolarów.
- Ponad 15 000 wolontariuszy będzie pomagało organizatorom turnieju w Rosji, co pozwoli zredukować koszty na poziomie około 555 milionów rubli.
fot. mat. prasowe
Nagrody pieniężne dla zespołów uczestniczących w mistrzostwach świata w Rosji 2018 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)