Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
2018-06-22 11:51
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę © Talaj - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej, której majowy budżet reklamowy stanowił 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczył nakłady, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (w przypadku finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje w reklamę radiową.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Na wykresie prezentującym marki o największych wydatkach reklamowych w branży handlowej wyraźnie widać przewagę Lidla, który w maju zainwestował w promocję ponad 60 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Kaufland oraz Media Markt.
fot. mat. prasowe
Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych na wysokich miejscach dyskontów (27 proc.) i sklepów z elektroniką (26 proc.) – pojawiły się także hipermarkety oraz sklepy meblowe.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W maju marka Molekin wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – niemal 10 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach z mniejszymi wynikami znalazły się Steper, NeoMag, Rostil i Liporedium.
fot. mat. prasowe
Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Na szczycie zestawienia najczęściej reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej w maju znalazły się suplementy diety, tabletki przeciwbólowe, żele na ból mięśni i stawów oraz witaminy.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W maju na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych znalazł się SKOK, który przeznaczył 9,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują marki Credit Agricole, BGŻ BNP Paribas, Alior Bank i Provident.
fot. mat. prasowe
Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych
Finanse: typy reklamowanych usług
W maju branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont osobistych (36 proc. wszystkich kategorii produktowych), pożyczek gotówkowych, usług finansowych i transakcji elektronicznych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Plus nadal pozostaje liderem wśród reklamodawców w branży telekomunikacyjnej, wydając w maju ponad 25 mln zł. W pierwszej piątce znalazły się także marki Play, Orange, T-Mobile oraz Cyfrowy Polsat.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży komunikacyjnej większość majowych reklam dotyczyła ofert na abonament oraz dla firm. Dalej zmonitorowaliśmy oferty na kartę i łączone (TV, Internet i telefon).
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży telekomunikacyjnej
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe nakłady na reklamę w telewizji, radiu i prasie znalazły się Volkswagen (z budżetem sięgającym niemal 16 mln zł) oraz Ford, Toyota, Renault i Mercedes.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne o największych wydatkach
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w maju aż 82 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, samochody sportowe oraz części samochodowe.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej
Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 maja 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)