Aktywność sportowa i diety Polaków
2018-06-25 11:04
Rowery © stockphoto-graf - Fotolia.com
Przeczytaj także: Aktywność fizyczna w wydaniu Polaków
Czy Polacy starają się stosować do zaleceń lekarzy i dietetyków? Czy chętnie ćwiczą? Jakie aktywności uprawiają? Jakim dietom hołdują? Odpowiedzi na te pytania przynosi zrealizowany przez Newspoint monitoring mediów, w którym przeanalizowano wpisy umieszczane przez Polaków w social mediach.Okazuje się że niekwestionowanym liderem wśród najbardziej popularnych dyscyplin jest jazda na rowerze, o której Polacy wspominają aż pięciokrotnie częściej niż o ćwiczeniach na siłowni, na które - jak mogłoby się wydawać - twa właśnie największy boom. Kolejną pozycję zajęło bieganie. Warto zwrócić uwagę jeszcze na jogę, która na dobre zadomowiła się nad Wisłą. Zaskakujący jest także wynik „trampolin” - Polacy wydają się być bardziej zainteresowani tą formą aktywności niż pływaniem.
fot. mat. prasowe
Popularność aktywności sportowych
Olbrzymią pomocą dla osób aktywnych są wszelkie aplikacje online w których możemy archiwizować i dokładnie analizować nasze treningi, sprawdzać postępy oraz oczywiście porównywać się z innymi na naszych ulubionych trasach (segmentach). Możemy nawiązywać nowe znajomości z osobami równie aktywnymi, jak my. Tradycyjne prowadzenie dzienniczka treningowego odchodzi do lamusa. Która z aplikacji jest najpopularniejsza i o której się najwięcej mówiło w social mediach na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy? W analizie Newspoint otrzymaliśmy dwóch liderów. Polacy korzystają głównie z Endomondo i Stravy. Z dużą stratą kolejne miejsca zajęły Nike+ Running i Runtastic. Pozostałe aplikacje nie cieszą się jeszcze u nas dużą popularnością.
Oprócz regularnej aktywności fizycznej istotnym aspektem naszego zdrowia są diety. Wybór jednej z nich może mieć różne uzasadnienie – światopoglądowe lub zdrowotne. Internet jest popularnym miejscem dyskusji o żywieniu i wymiany przepisów. O czym w tym kontekście polscy internauci pisali najczęściej? Okazuje się, że zdecydowanie najwięcej uwagi poświęcono weganizmowi oraz wegetarianizmowi, które zdominowały dyskusje o dietach.
fot. mat. prasowe
„Dieta” - liczba publikacji w internecie
fot. mat. prasowe
Ranking diet
Postanowienia noworoczne robi już 40% Polaków (badanie LightBox). 37% ankietowanych chce w 2018 roku schudnąć, natomiast 35% więcej się ruszać, niemal co trzeci badany przyznał, że planuje lepiej się odżywiać, a 20% zamierza rzucić palenie. Polacy chętnie robią noworoczne postanowienia i są one głównie nakierowane na zdrowy styl życia. Niestety nie są w stanie w nich wytrwać. Według badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, 90 proc. ponosi klęskę. Zdecydowana większość poddaje się już po trzech miesiącach. Tylko nielicznym udaje się zrealizować swoje postanowienia noworoczne. Analiza Google Trends na hasła “dieta” i “ćwiczenia” potwierdza, że z początkiem roku rośnie zainteresowanie przeróżnymi dietami i wysiłkiem fizycznym, ale z upływem czasu maleje. Drugi i ostatni zauważalny szczyt zainteresowania tymi hasłami, czyli próba walki z naszymi kilogramami, występuje w okolicach Wielkanocy. Siedzenie przy świątecznym stole robi swoje. Ćwiczenia jeszcze pojawiają się wysoko zaraz po wakacjach. Potem aktywni są już tylko ci najwytrwalsi. Tylko nielicznym udaje się zrealizować swoje postanowienia noworoczne. Rzeczywistość pokrywa się z wynikami badań i trendów - więcej szukamy i deklarujemy niż faktycznie ćwiczymy.
fot. mat. prasowe
Google Trends na hasła “dieta” i “ćwiczenia”
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)