Jakie metody płatności wybieramy przy zakupach online?
2018-07-05 10:42
Jak płacimy na zakupach w internecie? © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak Polacy płacą za zakupy online?
Z wymienionych we wstępie metod płatności korzysta odpowiednio 33, 32 i 31 proc. badanych. Z kolei co piąty z respondentów (22 proc.) wskazuje na płatność kartą u kuriera. Duża popularność tego dostępnego od krótkiego czasu rozwiązania to dowód na to, że było ono naprawdę potrzebne. Popularnością cieszy się również BLIK (26 proc. wskazań).Wyniki niniejszego badania odzwierciedlają zachowania użytkowników serwisu Przelewy24, którzy coraz chętniej, częściej i odważniej sięgają po najnowsze metody płatności w tym oparte o ideę jednego kliknięcia. Polscy konsumenci są, jak widać, otwarci na nowinki technologiczne w obszarze e-commerce, więc wdrożenie możliwie najnowocześniejszych usług automatyzujących i usprawniających realizację transakcji to must-have każdego serwisu internetowego. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i wymagania klientów - także w zakresie szybkich i wygodnych płatności - stale rosną – tłumaczy Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Przelewy24.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Jak płacimy na zakupach w internecie?
Konsumenci kupujący przez internet
Odpowiedzi udzielone przez respondentów wyraźnie wskazują, że szybkie przelewy zdobyły dużą popularność przede wszystkim dzięki płci pięknej - korzysta z nich aż 47 proc. pań. Pozostałe metody płatności są w równym stopniu wykorzystywane zarówno przez kobiety, jak i przez mężczyzn - maksymalne różnice w ich używaniu sięgają 3p.p. Ciekawych wniosków dostarcza analiza grup wiekowych. Okazuje się, że płatność za pobraniem jest zdecydowanie najbardziej popularna wśród konsumentów najmłodszych, w wieku 15-18 lat. Kartą przy składaniu zamówienia najczęściej płacą osoby w wieku 35-44 lata, a szybkie przelewy wykorzystuje najintensywniej grupa 25-44 lata. Inaczej płacą też konsumenci w zależności od miejsca zamieszkania. Szybkie przelewy to zdecydowanie ulubiona metoda mieszkańców największych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców (57 proc.). Wysyłka za pobraniem jest natomiast najchętniej wykorzystywana przez e-konsumentów mieszkających na wsi (61 proc.).
Konsumenci kupujący mobilnie
Z kolei konsumenci kupujący mobilnie wykorzystują nieco więcej metod płatności i w ich przypadku rośnie zdecydowanie pozycja szybkich przelewów (37 proc.), jak i płatności mobilnych (35 proc.). Warto także zauważyć, że płatność kartą przy zamówieniu lub odbiorze jako regularnie wykorzystywane metody wskazało aż 38 proc. m-kupujących.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)