eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetSmart TV śledzi człowieka

Smart TV śledzi człowieka

2018-07-18 09:56

Smart TV śledzi człowieka

Smart TV © Destina - Fotolia.com

Rewolucja IoT stała się faktem. Liczba urządzeń podłączonych pod Internet Rzeczy rośnie niemal z dnia na dzień. W takich realiach jedną z najbardziej kluczowych kwestii staje się bezpieczeństwo IoT. Teraz do przeprowadzenia ataku na domową sieć niepotrzebny jest już komputer. Zagrożenie czai się w ekspresie do kawy, zegarku, opiekaczu, karmniku dla zwierząt, elektronicznej niani i w samochodzie.

Przeczytaj także: 6 pytań o Internet Rzeczy

Urządzenia IoT mogą stanowić poważne zagrożenie dla danych i prywatności użytkowników. Ci ostatni nie zawsze mają tego świadomość.

Jak podaje New York Times, miliony Amerykanów pozostają pod stałą obserwacją ich inteligentnych telewizorów, a pozyskane w ten sposób dane służą do określenia profili konsumenckich i ustalenia, jak duża ilość inteligentnych urządzeń znajduje się w ich domach. W kolejnym kroku dane te są wykorzystywane do określenia grup docelowych kampanii reklamowych.

Jedną z firm analizujących profile użytkowników w celu polecania im programów telewizyjnych „poprzez inteligentne rozpoznawanie treści na ekranie” jest Samba Interactive TV., która stworzyła oprogramowanie wykorzystywane m.in. w telewizorach marek Sony, Sharp, TCL i Philips. Pozwala ono na zbieranie danych użytkowników, często bez ich wyraźnej zgody.

fot. Destina - Fotolia.com

Smart TV

Inteligentne telewizory śledzą profile użytkowników.


„Najczęściej nieświadomi użytkownicy włączają usługę bez zrozumienia warunków, zważywszy na to, że cała otrzymana treść jest spersonalizowana. Oczywiście dane są następnie wysyłane do marketerów” – komentuje Mariusz Politowicz inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Oprogramowanie śledzi wszystkie informacje odbierane przez telewizję o oglądanych, obejrzanych filmach, reklamach i grach wideo odtwarzanych online, a także polityczną przynależność oglądanych programów, dzięki czemu marketerzy mogą kierować reklamy bezpośrednio do użytkowników.

Zwolennicy ochrony prywatności wielokrotnie zwracali na to uwagę, zachęcając producentów do większej przejrzystości swoich praktyk. Firma nie opublikowała statystyk, ale w przeszłości twierdziła, że ponad 90 procent użytkowników umożliwia tę usługę.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: