Kto czyta składy produktów?
2018-07-19 13:06
Jednym z widocznych przejawów trendów związanych ze zdrowym życiem jest czytanie etykiet produktów, które kupujemy. Na skład nabywanych rzeczy zdecydowanie zwraca uwagę co czwarty internauta (24%). Co ciekawe, grupę tę wyróżniają przede wszystkim osoby starsze, po 55 roku życia.
Przeczytaj także: Zakaz handlu w niedziele. Jak sobie radzimy?
Większość internautów czyta składy produktów
Większość polskich internautów zwraca uwagę na składy produktów, które kupują. Zgodnie z deklaracjami, robi to 6 na 10 badanych (58%). 1/4 badanych robi to bardzo zdecydowanie (24%). Składem nie przejmuje się natomiast zaledwie 15% badanych. Prawie 1/3 osób (28%) nie zajęła w tym temacie wyraźnego stanowiska.
Nie ma związku między zarobkami a czytaniem składu produktów
Wśród osób, dla których skład produktów jest istotny dominują kobiety (60% vs 40% mężczyzn) oraz osoby starsze, po 55 roku życia. Jest to również ważniejsze dla mieszkańców miast niż wsi oraz dla osób posiadających dzieci. Nie ma natomiast wyraźniej zależności pomiędzy dochodami, a zwracaniem uwagi na składy produktów. Wyróżniającą się grupą pod tym względem są internauci, którzy zarabiają 3-4 tysiące netto.
fot. mat. prasowe
Zwracam uwagę na skład kupowanych produktów
Większość polskich internautów zwraca uwagę na składy produktów.
Przyglądając się stwierdzeniom psychograficznym, zaobserwowaliśmy tendencję do częstszego wybierania przez te osoby odpowiedzi skrajnych, mogących świadczyć o potrzebie autoprezentacji. Wśród najbardziej wyróżniających stwierdzeń znalazły się wiara we własną sprawczość („lubię brać sprawy w swoje ręce”) i chęć do testowania produktów („lubię testować nowe produkty”) przy jednoczesnym zaufaniu do tradycji („Ufam tradycji – stoi za nią mądrość wielu pokoleń”).
Informacje o badaniu
Dane przestawione w raporcie opierają się na badaniu CAWI przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie 1011 dorosłych internautów polskich w marcu 2018 roku
Albert Hupa
Przeczytaj także:
Rośnie rynek FMCG. Konsumenci więcej wydają i więcej kupują
![Rośnie rynek FMCG. Konsumenci więcej wydają i więcej kupują [© Freepik] Rośnie rynek FMCG. Konsumenci więcej wydają i więcej kupują](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/FMCG/Rosnie-rynek-FMCG-Konsumenci-wiecej-wydaja-i-wiecej-kupuja-265429-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)