Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku
2018-07-20 11:01
![Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku [© wayne_0216 - Fotolia.com] Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy/Zwyczaje-zakupowe-smart-shopping-po-polsku-208215-200x133crop.jpg)
Zakupy online © wayne_0216 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Smart shopping po polsku
Smart shopping to pojęcie, o którym słyszał już niemal co drugi Polak (47% respondentów badania PAYBACK). Dla większości osób jest ono tożsame z kupowaniem w sieci (65%) bądź też bardziej ogólnie – z przemyślanymi zakupami (51%). 3 na 4 klientów (74%) hołdujących idei smart shoppingu korzysta z powszechnie znanych promocji i rabatów. Równie popularne okazują się porównywarki cenowe (71%), a także recenzje innych internautów, których zasięga 2 na 3 badanych. Zakupy grupowe wybiera tylko 3 na 10 badanych.Polak w sieci…
Niezależnie od znajomości zasad smart shoppingu, lwia część badanych (93%) wskazała, że kupuje online. 45% tej grupy robi to co najmniej raz w roku. Co interesujące, jeszcze większe (95%) okazuje się grono osób korzystających z usług bankowości elektronicznej.
Wśród „internetowych konsumentów” największą popularnością cieszą się portale aukcyjne – korzysta z nich 83% badanych. Prawie połowa ankietowanych wykorzystuje też Internet do rezerwacji usług, takich jak wizyta u kosmetyczki czy seans w kinie (47%), a także do rezerwacji noclegów (43%). Zdecydowanie rzadziej używamy aplikacji do zamawiania przewozów pasażerskich – robi to mniej niż co piąty badany (19%).
fot. wayne_0216 - Fotolia.com
Zakupy online
Kupujemy online, korzystamy z promocji i porównywarek cenowych, czytamy opinie użytkowników wybranych produktów. Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, to recepta Polaków na tzw. smart shopping.
Choć zakupy online robimy chętnie, to nie przeznaczamy na nie dużych kwot. Większość ankietowanych (58%) wydaje maksymalnie 300 zł miesięcznie. Jedynie 6% deklaruje, że płaci ponad 1 000 zł.
– Polacy chętnie korzystają z możliwości, jakie oferuje Internet. Nie lubimy tracić zbyt dużo czasu ani pieniędzy, stąd duża popularność wszystkich narzędzi umożliwiających nam dokonywanie „sprytnych” i przemyślanych zakupów. Jednym z elementów smart shoppingu jest korzystanie z programów lojalnościowych, na co wskazało 35% badanych. Dzięki nim mamy dostęp do specjalnych promocji i rabatów, a niejednokrotnie możemy też liczyć na dodatkowe benefity za nasze wybory zakupowe. Doskonale wpisuje się w to nasz Program. Szeroka sieć partnerów i afiliantów PAYBACK pozwala na zbieranie punktów podczas codziennych zakupów niemalże wszystkich produktów pierwszej potrzeby. Oznacza, że można bardzo szybko zdobyć dużą liczbę punktów i wymienić je na nagrody lub kolejne zakupy – komentuje Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający PAYBACK Polska.
… coraz bardziej mobilny
Aby zrobić zakupy przez Internet lub skorzystać z usług bankowości elektronicznej, zdecydowanie najczęściej sięgamy po laptopa (odpowiednio 57% i 41%). Urządzenia mobilne nie cieszą się jeszcze aż taką popularnością przy kupowaniu – tylko 21% ankietowanych wykorzystuje w tym celu smartfona – ale używamy ich już częściej niż komputerów stacjonarnych (20%). Relatywnie sporo osób (37%) korzysta z aplikacji mobilnych banków.
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 21-23 maja 2018 r. metodą ankiety online na grupie 1074 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
![Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie? [© pixabay.com] Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy/Smart-shopping-po-polsku-czy-kupujemy-sprytnie-240667-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)