Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
2018-07-18 13:56
Największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji © brat82 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W czerwcu osiągnęły one pułap 368,5 mln zł, co stanowiło 38% wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczyło budżety, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (przeszło 40% w każdej dziedzinie). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje w reklamę radiową.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w czerwcu przeznaczył ponad 55 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Biedronka, Euro RTV AGD oraz Kaufland.
fot. mat. prasowe
Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz stale obecnych z dużymi budżetami sklepów z elektroniką (30 proc.) i dyskontów (28 proc.) – pojawiły się także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W czerwcu marka Molekin po raz kolejny wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – niemal 8 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach z nieco mniejszymi wynikami znalazły się Ibuprom (często obecny w zestawieniu IMM), Litrosal Zdrovit, Perspiblock oraz Steper.
fot. mat. prasowe
Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Wśród bardzo szerokiego wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (20 proc.) oraz suplementy diety. Dalej można wymienić m.in. produkty związane z kategorią „uroda”, witaminy i minerały, a także preparaty wspomagające trawienie.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W czerwcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył niemal 9,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują BGŻ BNP Paribas, Obligacje Skarbowe, Alior Bank oraz ING – wszystkie z dosyć wyrównanymi wynikami.
fot. mat. prasowe
Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych
Finanse: typy reklamowanych usług
W czerwcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (61 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, inwestycji oraz kart płatniczych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
T-mobile wskoczył na pierwsze miejsce w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej, wyprzedzając Plus, Orange, Play oraz Cyfrowy Polsat.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży komunikacyjnej większość czerwcowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (30 proc.). Dalej zmonitorowaliśmy oferty na kartę, reklamy telewizji cyfrowej, oferty na abonament i łączone (TV, Internet i telefon).
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W czerwcu w pierwszej piątce marek z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych dane IMM pokazują niewielkie różnice w budżetach, dlatego dla lepszej czytelności wykres pokazuje skalę w tysiącach złotych. Na pierwszym miejscu znalazł się Mercedes, a tuż za nim Toyota, Nissan, Opel oraz Skoda.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne o największych wydatkach
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w czerwcu 71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, vanów, ASO oraz części samochodowych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej
Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 maja 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)