Lidl liderem reklamy telewizyjnej
2018-07-27 12:31
TV © Degimages - Fotolia.com
Przeczytaj także: W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
Lidl zanotował 22% wzrost GRP w tym przedziale czasowym w porównaniu z rokiem ubiegłym i jest to największy wzrost spośród marek, które były również w TOP 10 w 2017 roku. Dwie następne marki z podium wygenerowały minimalnie mniejszą liczbę GRP niż w poprzednim półroczu., tj. Orange (-2%) – 24 572 GRP, T-mobile(-1%) – 22 914 GRP.Mimo, że liderem rankingu jest przedstawiciel sektora handlowego to ranking zdominowała branża telefoniczna. Stanowi ona 44% udziału zestawienia top 10. Na drugim miejscu jest handel – 37%, na trzecim FMCG – 12%, na czwartym farmacja – 7% - mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.
fot. mat. prasowe
Najbardziej aktywne marki w telewizji w I półroczu 2018
Do tego grona dołączyły 3 marki, które były nieobecne w roku 2017. Ibuprom, który był na 15 miejscu w zeszłym roku. Zwiększył on swoją aktywność o 33% i znalazł się na 8 miejscu z liczbą 14 304 GRP. Druga marka, która nie była obecna rok temu, a pojawiła się w obecnym to Nivea. Ze wzrostem 29% uplasowała się na 9. miejscu, natomiast marka Winiary, która zamyka ranking TOP 10 zanotowała największy wzrost w tabeli i jest to 55%.
Największym spadkiem procentowym charakteryzuje się Play. W 2017 roku wygenerował 22 606 GRP, natomiast w 2018 już 19 032. Jest to mniej o 16%.
Przez pojawienie się trzech marek w rankingu, trzy inne zniknęły z zestawienia. Jest to Neonet (10 534 GRP), Rossmann (10 550 GRP)) oraz Tesco (10 482 GRP). Marki te są blisko TOP 10, dlatego nie uniknione, że w następnych rankingach powrócą do czołówki – podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.
Ranking najaktywniejszych marek w telewizji jest przygotowywany cyklicznie przez dom mediowy Codemedia.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)