Spóźnione rachunki z TPSA
2006-05-24 00:10
Przeczytaj także: Rachunek TP: wyższe prowizje na poczcie
Rozliczenie rozmów przychodzi nawet do 12 miesięcy później. Klienci nie są w stanie skontrolować, czy kiedyś rzeczywiście wykonywali wykazane przez Operatora rozmowy. Skarżą się, że TP S.A. nie odpowiada na zapytania i prośby o dosłanie faktur.Prezes UKE wezwał Telekomunikację Polską S.A. do wyjaśnienia w ciągu tygodnia zaistniałej sytuacji.
W regulaminie świadczenia telekomunikacyjnych usług powszechnych, przyjętych uchwałą nr 13/03 Zarządu TP S.A. z dnia 28.01.2003 – Operator w §33 ust. 2 sam wskazuje, iż „Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. TP może wprowadzić inne okresy rozliczeniowe za uprzednim powiadomieniem Abonenta z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego, obowiązującego w dniu powiadomienia”.
Klienci, którzy nie otrzymali rachunków, powinni zgodnie z zapisami § 36. ust 3 Regulaminu zgłosić ten fakt Operatorowi. Pomimo takich zgłoszeń, faktury często nadal nie są przesyłane w terminie.
W indywidualnych przypadkach TP S.A. nie uznaje własnych błędów i nie jest skłonna do polubownego zakończenia sporu z konsumentem poprzez umorzenie części spornych kwot – wskazując, iż ma prawo do zapłaty za wykonaną usługę oraz odmawia przystąpienia do mediacji.
Prezes UKE przypomina, że jeśli Operator nie chce nam wystawić faktury za zrealizowane połączenia – możemy albo bezpośrednio wyjaśnić tę kwestię z Operatorem albo szukać pomocy w Urzędzie Skarbowym.
![34 mln zł czyli długi Polaków w telekomach [© Magdziak Marcin - Fotolia.com] 34 mln zł czyli długi Polaków w telekomach](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rachunek-telefoniczny/34-mln-zl-czyli-dlugi-Polakow-w-telekomach-157906-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl