eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMobilne zakupy online ewoluują

Mobilne zakupy online ewoluują

2018-08-28 12:23

Mobilne zakupy online ewoluują

Zakupy online przez smartfona © thodonal - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Zakupy w kanale mobile zyskują na popularności. Ze zrealizowanego przez Bank Millennium badania #MobilnyPortretPolaka wynika, że przez telefon kupujemy produkty, zamawiamy usługi i rezerwujemy bilety i noclegi. Telefonem płacimy również za przejazdy komunikacją i parkingi. Już 3 na 4 użytkowników bankowości mobilnej za zakupy online płaci z poziomu aplikacji mobilnej.

Przeczytaj także: Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce

Badanie dowodzi, że na przestrzeni ostatniego roku zakupy z poziomu smartfona zrobiło 71% Polaków. 4 na 10 z nich zakupiło produkt u internetowego sprzedawcy, niemal tyle samo - jedzenie z dostawą do domu. 34% zamówiło taksówkę lub samochód, a co piąty zarezerwował nocleg. 16% zarezerwowało przez telefon bilet na przejazd koleją lub autokarem, 13% opłaciło w ten sposób bilet komunikacji miejskiej, a 7% - bilet parkingowy.

Telefon pomaga nam w zakupie wielu artykułów koniecznych do codziennego życia. Niemal połowa użytkowników smartfonów kupuje w kanale mobilnym odzież i obuwie. 45% książki, 33% kosmetyki, a 25% sprzęt elektroniczny. Kupujemy też sprzęt AGD (19%), produkty spożywcze (18%), artykuł dla dzieci (17%), leki i suplementy (16%), gry (13%), meble (6%) i inne.

fot. mat. prasowe

Którą z wymienionych czynności wykonał Pan/i w ostatnim roku za pomocą smartfona/telefonu (dane w %)

Za pomocą telefonu kupujemy wiele rzeczy potrzebnych do codziennego życia.


- Zakupy i programy lojalnościowe przenoszą się już też do bankowych aplikacji mobilnych. Przewidujemy, że w najbliższych latach, oprócz nowych funkcjonalności, pojawią się w nich swego rodzaju „punkty handlowe” czy połączenia z platformami smartshoppingowymi typu goodie. Tego typu narzędzia agregują informacje o zniżkach, promocjach i programach rabatowych oraz wspierają inteligentne zakupy. Według badania #finanseprzyszlosci 78% badanych przewiduje na przykład, że w za 10 lat będzie kupowała przy użyciu aplikacji bankowej ubrania, a aplikacja podpowie im, gdzie kupić taniej i lepiej. - mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.

fot. mat. prasowe

Co kupił/a Pan/i za pomocą smartfona/telefonu w mijającym roku (dane w %)

Niemal połowa użytkowników kupuje za pomocą smartfona odzież i obuwie.


Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.

Metryka badania #finanseprzyszlosci:: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: