Wyprawka szkolna nie musi być droga
2018-08-31 13:08
Wyprawka szkolna © ffphoto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wyprawka szkolna: w tym roku wydamy średnio 683 zł
Jak wynika z badania, Polacy okazują się dość zapobiegliwi - niemal połowa respondentów posiadających dzieci w wieku szkolnym ma już przynajmniej część wyprawki szkolnej. Największa grupa badanych wskazuje, że na zakupy wybiera się na kilka dni przed rozpoczęciem roku szkolnego lub też robi je sukcesywnie już po 1 września (po 29% wskazań).Komu do szkoły, temu plecak
3 na 4 respondentów stwierdza, że poza podręcznikami kluczowym elementem wyprawki szkolnej jest plecak, tornister lub torba. Na kolejnej pozycji plasują się zeszyty (59%) oraz odzież i obuwie na zmianę (53%). Na te ostatnie przeznaczamy najwięcej pieniędzy, co zadeklarowała prawie 1/3 respondentów. Podręczniki, które zazwyczaj uważane są za najdroższy element wyposażenia ucznia, uplasowały się na drugim miejscu (28%).
Przede wszystkim dobrej jakości
Większość rodziców kupuje wyprawkę zgodnie z listą przygotowaną przez szkołę (36%), nieco mniej kieruje się doświadczeniem (34%). Tylko nieliczni (3%) śledzą reklamy i kupują zgodnie z aktualnymi trendami. Co w takim razie wpływa na wybór konkretnych produktów? Rodzice na pierwszym miejscu stawiają jakość (49%) – chcą kupić dziecku rzeczy, które będą mu służyć jak najdłużej. Co czwarty ankietowany wskazuje cenę jako główny czynnik determinujący decyzje zakupowe. Spory jednorazowy wydatek skłania rodziców do korzystania z promocji – śledzenie aktualnych ofert deklaruje ponad połowa badanych, a 12% kupuje produkty do wyprawki szkolnej w tych sklepach, w których otrzymuje dodatkowe korzyści, np. zbiera punkty w ramach programu lojalnościowego.
fot. ffphoto - Fotolia.com
Wyprawka szkolna
Smart rodzice
– Aż 70% badanych przez nas Polaków przyznaje, że wydatki na wyprawkę szkolną stanowią duże obciążenie dla domowego budżetu. Śledzenie i korzystanie z aktualnych ofert promocyjnych to bardzo dobry sposób, aby go znacząco nie nadwyrężyć. Wciąż relatywnie mało osób robi jednak zakupy w sklepach, w których otrzymuje dodatkowe benefity, a przecież dzięki temu można łatwo zaoszczędzić, nie rezygnując przy tym z jakości. Przykładowo, uczestnicy PAYBACK mogą szybko i wygodnie skompletować wyprawkę szkolną, zbierając punkty i wymieniając je na kolejne zakupy w sklepach sieci Kaufland oraz u naszych licznych partnerów online – komentuje Robert Olędzki, Digital Director w PAYBACK Polska.
Najwięcej respondentów badania PAYBACK Opinion Poll – prawie 40% – przeznacza na wyprawkę dla dziecka 300-500 zł. Jako najlepsze miejsce do robienia zakupów szkolnych ankietowani wskazali super- i hipermarkety (2/3 osób posiadających dzieci). Często rodzice stawiają też na zakupy w Internecie (37%).
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 10-20 sierpnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 490 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)