Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
2018-09-14 11:20
Reklama telewizyjna najpopularniejsza © beeboys - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W sierpniu stanowiły one 42 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Podobny poziom zdołała osiągnąć również farmacja (38 proc.). Podium zamknęły finanse (8 proc.), a na kolejnych pozycjach uplasowały się telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).
W sierpniu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 282 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w sierpniu przeznaczył ponad 39 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskont Biedronka, debiutujący w zestawieniu sklep internetowy About You, Media Expert oraz Euro RTV AGD.
fot. mat. prasowe
Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (25 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety. W zestawieniu pojawiły się także sklepy internetowe (11 proc.)
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W sierpniu marka NeoMag zainwestowała największe kwoty w reklam – nieco ponad 7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Hepaslimin, Iladian, Litrosal Zdrovit oraz Halitomin.
fot. mat. prasowe
Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę
Farmacja: typy reklamowanych produktów
W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (14 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty związane z pielęgnacją, wspomagające trawienie i wątrobę, a także witaminy i minerały.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W sierpniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się ING, który przeznaczył ponad 6 mln zł na promocję w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, Millennium Bank oraz SKOK.
fot. mat. prasowe
Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych
Finanse: typy reklamowanych usług
W sierpniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (56 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz płatności mobilnych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W sierpniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł), następnie Opel, Toyota, Lexus oraz Audi.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne o największych wydatkach
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej
Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)