Czym kuszą nas przewoźnicy?
2018-10-08 09:12
Autobus © Noel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
Jak już wspomniano we wstępie, dziś różnego rodzaju zniżki oferuje swoim klientom 2 na 3 przewoźników. Z badania przeprowadzonego przez Busradar.pl wynika, że najczęściej jest to darmowy przewóz bagażu, oferowany przez co trzecią firmę. Często stosowane są również zniżki ustawowe i zniżki przy okazji akcji promocyjnych. Co czwarta z przebadanych firm deklaruje również stosowanie zniżek grupowych.- Polityka rabatowa staje się ważnym elementem prowadzenia biznesu w branży przewozowej. Wszyscy lubimy okazje. Wszelkiego rodzaju promocje umacniają relacje i tworzą więź z klientem. Polscy przewoźnicy są tego coraz bardziej świadomi - komentuje Martin Rammensee, CEO firmy-operatora platformy Busradar.pl, która umożliwia wyszukiwanie połączeń u wielu przewoźników.
Co taniej? Co za darmo?
Analiza pokazuje również, że co dziesiąta z badanych firm oferuje tańsze bilety dla tych, którzy kupią je z odpowiednim wyprzedzeniem. Z kolei bilety last minute w autobusach oferuje już tylko co setny przewoźnik. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku cen biletów poza godzinami szczytu. Zniżki dla posiadaczy karty dużej rodziny można znaleźć u 4 proc. firm transportowych. W kategorii inne rabaty znalazły się zniżki dla dzieci i kobiet w ciąży, dodatkowy przewóz bagażu, zniżki indywidualne dla stałych klientów i zniżki handlowe.
fot. mat. prasowe
Czy firma prowadzi politykę rabatową?
Dużo małych zniżek
Mimo, że przekrój okazji do rabatów zdaje się być dość szeroki, zniżki nie są duże. Mieszczą się zwykle w przedziale 5-20 proc. Czasami, przy okazji prowadzonych akcji promocyjnych przewoźnicy oferują nawet 90 proc. rabatu. Są to jednak wyjątki. Zniżki powyżej 30 proc. zdarzają się bardzo rzadko.
fot. mat. prasowe
Jakie rabaty oferuje Twoja firma?
Zniżki poniżej 20 proc. nie są jednak specjalnie atrakcyjne dla pasażerów. Dlatego część przewoźników wprowadza bardziej spektakularne rabaty - bilet za złotówkę, za pięć złotych, darmowa woda butelkowana itp. Z wraz rosnącą popularnością takich przewoźników jak Flixbus czy Polonus wynika, że pasażerowie bardzo cenią sobie możliwość zaoszczędzenia do 70 proc. ceny w związku z odpowiednio wczesnym zakupem biletu.
- Przewoźnicy powinni rozważyć większą troskę o stałych klientów. Programy lojalnościowe są bardzo skuteczną formą angażowania pasażerów - ta metoda sprawdzi się zwłaszcza w przypadku dużej konkurencji na konkretnych trasach - podsumowuje ekspert Busradar.pl.
fot. mat. prasowe
Wysokość zniżek
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)