Koniunktura konsumencka X 2018
2018-10-18 11:34
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IX 2018
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w październiku 2018 r.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,1*. Wśród składowych wskaźnika, niższą wartość odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,8 i 2,9 p. proc.). Natomiast poprawiły się oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,3 i 1,6 p. proc.). W porównaniu do października 2017 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 1,5 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w październiku 2018 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 1,3*. Na spadek wartości wskaźnika wpłynęły głównie pogarszające się oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,6 i 2,9 p. proc.). Wyższą wartość niż przed miesiącem odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,6 p. proc). W październiku br. WWUK osiągnął wartość o 0,3 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2017 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów.
*Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W październiku 2018 r. przeprowadzono 1279 wywiadów w okresie 01-10.09.2018 r. (w tym 79 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).
![Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-poprawily-sie-w-I-2025-264488-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)