Polacy pokochali streaming
2018-11-08 10:50
Polacy pokochali streaming © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Streaming i VOD. Kto walczy o popularność z Netflixem?
W skrócie
- Treści, za które Polacy płacą w sieci to przede wszystkim filmy, seriale i programy telewizyjne - ponad połowa badanych zadeklarowała dokonanie takiego zakupu na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy.
- Wybór danej platformy wideo podyktowany jest najczęściej ilością oferowanych tytułów (72 proc.), możliwość obejrzenia ich na ekranie komputera (47 proc.) oraz urządzeniu mobilnym (42 proc.).
- Za obejrzane w ostatnich trzech miesiącach treści wideo większość z nas zapłaciła od 40 do 59 zł.
- O wyborze sposobu płatności za materiału wideo decyduje szybkość i wygoda jej użytkowania.
– Nasi użytkownicy sprzedający i kupujący produkty cyfrowe korzystają przy tym z rozwiązań online. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się dokładniej przyjrzeć temu, co wpływa na ich popularność. Okazuje się, że decyduje o tym przede wszystkim wygoda – 52 proc. konsumentów kupuje filmy i seriale telewizyjne w wersji cyfrowej, ponieważ dzięki temu nie muszą wychodzić z domu. Z kolei dla 63 proc. liczy się to, że nie muszą czekać, aby je obejrzeć – komentuje Marcin Glogowski, Dyrektor Generalny PayPal w Europie Środkowej i Wschodniej.
Różne urządzenia, treści i gatunki
Polacy wpisują się w europejskie i światowe trendy związane ze streamingiem: 72 proc. Europejczyków właśnie tak ogląda swoje ulubione filmy i seriale (w Polsce to 58 proc. odbiorców). Warto zwrócić uwagę na fakt, że Polska znajduje się w pierwszej szóstce krajów Unii Europejskiej pod względem dostępności usług audiowizualnych na żądanie. Według najnowszego badania PwC Polska, polski rynek mediów i rozrywki może osiągnąć wartość nawet 13,4 mld USD do końca 2022 roku – w porównaniu do oczekiwanych 10,6 mld USD na koniec 2018 roku.
fot. mat. prasowe
Polacy pokochali streaming
Czym kierują się Polacy wybierając streaming? Przede wszystkim zwracają uwagę na ilość dostępnych tytułów (72 proc.), możliwość obejrzenia ich na komputerze (47 proc.) lub urządzeniu mobilnym (42 proc.). Dla 34 proc. istotne jest także, czy dana platforma daje dostęp do wielu filmów i seriali na raz.
Wśród oglądanych przez Polaków seriali telewizyjnych i filmów, najpopularniejsze kategorie to komedie (75 proc. ankietowanych oglądało je w ciągu ostatnich 3 miesięcy), filmy/seriale akcji (64 proc.) i dramaty (52 proc.). Co ciekawe, prawie tyle samo mężczyzn i kobiet ogląda horrory (odpowiednio 39 proc. i 38 proc.).
O badaniu
Badanie przeprowadzono na 25 rynkach i około 25 000 konsumentów na całym świecie (n=1000 dla każdego kraju). Badanie obejmowało wywiad w terenie oraz internetowy kwestionariusz ilościowy. Przeprowadzono je na zlecenie PayPal w 2018 roku przez SuperData Research. Badane kraje: Argentyna, Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy, Francja, Niemcy, Grecja, Hong Kong, Węgry, w Indie, Izrael, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Polska, Rosja, RPA, Hiszpania, Szwecja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)