Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
2018-11-13 08:56
Reklama telewizyjna najpopularniejsza © Sunny studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W październiku stanowiły one 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (31 proc.). Podium zamknęły motoryzacja, finanse i telekomunikacja (odpowiednio 11, 10, 9 proc.).
W dziesiątym miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 484 mln zł, czyli o 100 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 1 mln.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD.
fot. mat. prasowe
Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.
fot. mat. prasowe
Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.
fot. mat. prasowe
Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych
Finanse: typy reklamowanych usług
W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy nc+.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne o największych wydatkach
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)