Cena najważniejsza przy kupnie samochodu
2006-06-01 13:45
© fot. mat. prasowe
Dla niemal połowy dorosłych Polaków cena była najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór marki zakupionego w 2005 roku samochodu - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2006 roku.
Przeczytaj także: Samochody używane kupujemy za gotówkę
Przy wyborze marki zakupionego w ubiegłym roku auta Polacy kierowali się bardzo racjonalnymi czynnikami. Największy wpływ na wybór samochodu miała jego cena. Prawie co drugi badany, który kupił samochód w 2005 roku przyznał, że to właśnie cena zadecydowała o jego wyborze.Pozostałe, najczęściej wymieniane czynniki wpływające na wybór marki mają także silny związek z materialnymi aspektami utrzymania samochodu. Należy do nich, m.in. ekonomiczność rozumiana jako niskie zużycie paliwa, małe koszty utrzymania samochodu oraz niskie koszty ubezpieczenia. Ponad jedna trzecia (36%) Polaków, która kupiła auto w 2005 r., uważa ten czynnik za bardzo ważny.
fot. mat. prasowe
Dla prawie co trzeciego badanego (28%) niezawodność samochodu - rozumiana jako niska awaryjność oraz solidność - miały duże znaczenie. Stosunkowo mało istotne dla nabywców były natomiast takie cechy samochodu jak, wyposażenie, bezpieczeństwo i wcześniejsze doświadczenia z marką/ modelem auta.
Przeczytaj także:
Kupno samochodu: jakie kryteria są kluczowe?
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl