W Black Friday kupujemy za granicą
2018-11-22 11:21
Zakupy online © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy za granicą? Tak, ale raczej nie w Polsce
Nachodzi Black Friday, a wraz z nim startuje gorący sezon przedświątecznych zakupów. Z tej okazji PayPal i IPSOS przyglądają się zwyczajom, jakie towarzyszą Polakom podczas zakupów w zagranicznych e-sklepach. Zebrane dane dowodzą, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy aż 83% badanych kupiło coś online. Co 3. respondent deklaruje, ze to właśnie okres przedświąteczny jest jego ulubioną okazją do zakupów w zagranicznych e-sklepach. Równocześnie jednak 4 na 10 ankietowanych przyznaje, że nie szuka specjalnych okazji, aby częściej kupować poza Polską.Króluje moda, ale najwięcej wydajemy na podróże
Jak się okazuje, za granicą najchętniej kupujemy ubrania (60 proc.), zabawki i akcesoria hobbystyczne (50 proc.), biżuterię/zegarki (50 proc.), a także elektronikę (48 proc.). Jednocześnie najwięcej pieniędzy wydajemy na podróże i transport (średnio 1863 zł), elektronikę (ok. 1176 zł) oraz ubrania, buty i akcesoria (ok. 1011 zł). Polacy najchętniej dokonują zakupów w Chinach, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Hong-Kongu.
Okres świąteczny i noworoczne wyprzedaże to świetny moment na zakup wyjątkowych ubrań od projektantów – zarówno z wysokiej półki, jak i tych, które pozwolą nam wyglądać oryginalnie, nie wydając na to całego swojego wynagrodzenia. Możliwość porównywania cen na różnych witrynach zdecydowanie pomaga w upolowaniu najlepszych promocji. Właśnie dlatego bardzo sobie cenię sklepy, które pokazują pełną kwotę zakupów, wliczając w to koszt transportu czy dodatkowe opłaty. Wtedy wystarczy jeden rzut oka, by wybrać najlepszą opcję. Przy zakupach online za granicą absolutną koniecznością dla mnie jest profesjonalna polityka zwrotów. Gdy kupuję buty w Stanach Zjednoczonych, nawet nie chcę sobie wyobrażać, ile może mnie kosztować ich zwrot, gdyby się okazało, że na mnie nie pasują – mowi Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager, PayPal CEE.
fot. mat. prasowe
Zakupy online
Wirtualne obawy Polaków
Niemal połowa polskich internautów (49 proc.) przewiduje, że na zakupy w sieci będzie wydawać coraz więcej. Dla 78 proc. z nich, częstsze zakupy online będą spowodowane wygodą, a dla 34 proc. coraz większą liczbą sklepów dostępnych online. Z kolei 32 proc. respondentów deklaruje, że w ich przypadku częstotliwość zakupów online wzrośnie dzięki wyższym dochodom. Równocześnie, robiąc zakupy w polskich e-sklepach, 3 na 10 Polaków (31 proc.) obawia się, że otrzyma produkt niezgodny z opisem, a 25 proc. boi się trudności przy ewentualnym zwrocie niechcianych produktów, w tym kosztów przesyłki zwrotnej.
O badaniu PayPal & Ipsos 2018 Cross-border Consumer Research
Na zlecenie PayPal Ipsos przeprowadził wywiady z reprezentatywną próbą ok. 1000-2000 dorosłych osób w zależności od kraju (w sumie 34 052), w wieku co najmniej 18 lat, którzy używają urządzeń z dostępem do Internetu w każdym z 31 krajów (Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania, Irlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja, Belgia, Norwegia, Austria, Rosja, Węgry, Polska, Czechy, Grecja, Izrael, ZEA, Brazylia, Meksyk, Argentyna, RPA, Indie, Chiny, Japonia, Singapur, Hong Kong, Australia, Filipiny). Wywiady zostały przeprowadzone online między 13 marca a 1 maja 2018 roku. Z 34 052 ankietowanych, 30 698 zrobiło zakupy w sieci za pośrednictwem komputera stacjonarnego, laptopa, notebooka, smartfona lub tabletu. Spośród nich 16 706 osób dokonało zakupów transgranicznie. Wywiady w Polsce zostały przeprowadzone między 3. a 17. kwietnia na grupie reprezentatywnej 2002 osób, z których 1881 zidentyfikowano jako kupujących w sieci (dokonali zakupu w internecie za pośrednictwem komputera stacjonarnego, laptopa, notebooka, smartfona lub tabletu), zaś 716 osób dokonało zakupów transgranicznie. Dane zostały zważone we wszystkich krajach, aby usunąć wpływ panelu badawczego, w oparciu o zewnętrzne dane dotyczące liczby kupujących online w każdym kraju.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)