eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaJak korzystamy z mediów w pracy?

Jak korzystamy z mediów w pracy?

2018-11-29 10:51

Jak korzystamy z mediów w pracy?

W pracy nie rozstajemy się ze smartfonem © FotolEdhar - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Jak Polacy korzystają z mediów w pracy? Okazuje się, że nie rozstajemy się ze smartfonem, słuchamy radia i korzystamy z internetu, bardzo często do celów prywatnych. Agencja mediowa Starcom opublikowała wyniki najnowszego badania z serii HX Study na ten temat.

Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?

Z badania agencji Starcom i portalu Onet.pl wynika, że 56 % Polaków dojeżdża do pracy samochodem i już w drodze towarzyszy nam radio. Podróżując do pracy oglądamy także video (7% badanych) oraz czytamy wiadomości i artykuły w wersji elektronicznej. W pracy z mediów korzystamy w godzinach przedpołudniowych, słuchając najnowszych wiadomości do 10.00 rano (radio, dzienniki).

fot. mat. prasowe

W jakich godzinach korzystasz z danego medium w pracy?

Osoby, które mają dostęp do mediów w pracy, najchętniej korzystają z nich w godzinach przedpołudniowych.


fot. mat. prasowe

Co najczęściej robisz w drodze do pracy?

W drodze do pracy najczęściej słuchamy radia.


W pracy korzystamy ze wszystkich mediów, ale najczęściej z radia i smartfonu


Media są wszechobecne w pracy. Tylko 10% z nas nie ma dostępu do żadnego medium. Najbardziej powszechny jest internet i to we własnym smartfonie – korzysta z niego 52% badanych. Tylko 13% osób posiadających dostęp do internetu w smartfonie deklaruje, że nie korzysta z niego w pracy. Z internetu w komputerze korzysta 41% badanych. Radia słucha 42% ankietowanych.

fot. mat. prasowe

Dostęp i korzystanie z mediów w pracy

Masowo korzystamy z internetu, a najbardziej popularnym medium w pracy jest internet we własnym smartfonie – korzysta z niego 52% badanych.


- Korzystanie ze smartfonów w pracy jest zrozumiałe, obecnie 2/3 Polaków posiada smartfon, a przecież tylko część z nich wykonuje prace biurowe z dostępem do laptopa czy komputera. Jeśli więc chcemy pozostać w pracy w kontakcie ze światem, smartfon jest narzędziem nr 1. Mobilne sesje internetowe w pracy są częste, lecz zazwyczaj krótkie i zadaniowe, o czym wiemy z pogłębionych badań etnograficznych – komentuje Katarzyna Gronczewska, strateżka w Starcomie.

Internet w pracy służy nam głównie do celów prywatnych


Z Internetu – bez względu na rodzaj urządzenia – w pracy korzystamy w celach prywatnych. Głównie do załatwiania bieżących spraw (poczta, bank), ale przede wszystkim do śledzenia bieżących wydarzeń. Stosunkowo rzadko korzystamy z jego innych możliwości, chociaż 7% z nas zdarza się w pracy randkować (to częściej, niż robić zakupy spożywcze online!), a co dziesiątemu z pracujących – grać w gry. Nie zawsze podczas przerw – wtedy internetu używa tylko 1/3 badanych.

fot. mat. prasowe

W jaki sposób korzystasz z internetu w pracy?

Najczęściej korzystamy z poczty elektronicznej.


fot. mat. prasowe

Jak wyglądają twoje przerwy w pracy?

Podczas przerw jemy lunch lub śniadanie.


- Z danych Gemius/PBI, z których na co dzień korzystamy, wynika, że średni czas spędzony w miesiącu w internecie przez użytkownika komputera w pracy jest dłuższy od czasu spędzonego na komputerze domowym - mówi Marcin Niemczyk, Kierownik Zespołu Analiz Marketingowych Ringier Axel Springer Polska - W pracy szczególnie chętnie odwiedzamy profesjonalne serwisy, na przykład rządowe, przeglądamy zbiory przepisów prawnych oraz szukamy porad dotyczących księgowości. Nie oznacza to jednak, że inne serwisy nie są odwiedzane. Serwisy portali są równie popularnie w pracy, jak i w domu, a serwisy plotkarskie nawet chętniej odwiedzamy będąc w pracy – dodaje.

W przypadku portalu Onet.pl szczególną popularnością w pracy cieszy się serwis Onet Wiadomości, zwłaszcza jego część regionalna, ale także inne serwisy obecne na stronie głównej Onet.pl, takie jak Onet Sport, Onet Film, czy Onet Kobieta. Sama strona główna Onet.pl ma również większy zasięg i średni czas użytkowania na komputerach w pracy niż na domowych.
- Szczególnie niskim udziałem użytkowników 8-17 wyróżnia się z kolei serwis VOD.pl. W pracy randkujemy, i używamy Internetu w sprawach prywatnych, jednak ciągle jeszcze nie oglądamy w niej filmów – dodaje Niemczyk.

Badanie z serii HX Study przeprowadzone na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1052 osób. Kwoty dobrane wg. reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Metoda: CAWI

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: media, radio, internet, telewizja, smarfony, gazety

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: