Kim jest smartfonowy heavy user?
2018-12-06 12:36
Kim jest smartfonowy heavy user? © Syda Productions - Fotolia.com
Przeczytaj także: Smartfony zawładnęły naszym życiem
Jak wynika z badania, życia bez telefonu nie wyobraża sobie już czterech na dziesięciu użytkowników, którzy deklarują, że ze swoim urządzeniem nie rozstają się praktycznie nigdy. W grupie wiekowej 18-29 lat odsetek ten sięga niemal 60%. Prawdziwemu „heavy userowi” bardziej doskwiera brak telefonu przy wyjściu z domu niż to, że zapomniał zabrać portfela. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 65% respondentów.fot. mat. prasowe
Smartfonowi Heavy Userzy vs wiek (dane w procentach)
Okazuje się, że płeć zupełnie nie wpływa na częstotliwość, z jaką korzystamy z telefonów. Badanie dowodzi, że ze swoim smartfonem praktycznie nie rozstaje się 38% kobiet i 37% mężczyzn.
Osoby najintensywniej korzystające z telefonu czyli nasi „heavy userzy” nie rozstają się z komórkami w wielu codziennych sytuacjach. 65% z nich przyznało, że każdego dnia zabiera swoje urządzenie do łóżka. Czterech na dziesięciu intensywnych użytkowników ogląda telewizję jednocześnie używając urządzenia, więcej niż jeden na trzech zabiera go także do toalety, a nieznacznie mniej niż trzech na dziesięciu korzysta ze smartfona podczas posiłków.
fot. mat. prasowe
Smartfonowi Heavy Users vs używanie smartfona
Heavy Userzy regularnie korzystają z sieci społecznościowych. Więcej niż trzech na czterech z nich codziennie przegląda Facebooka, blisko czterech na dziesięciu codziennie korzysta z Youtube, co piaty sprawdza Instagrama, a 15 proc. Snapchata.
fot. mat. prasowe
Smartfonowi Heavy Userzy vs sieci społecznościowe
Aplikacja bankowa jest wśród nich bardzo popularna, korzysta z niej co drugi „heavy user”. 66% „heavy userów” korzystających z bankowości mobilnej przynajmniej raz w tygodniu sprawdza saldo rachunku, 42% opłaca mobilnie rachunki lub czynsz, 38% płaci za zakupy BLIKIEM, 25% płaci za pomocą aplikacji za zakupy w sklepie internetowym, 16% płaci zbliżeniowo telefonem.
Co ciekawe, osoby rzadziej korzystające ze smartfona również są zainteresowane bankowaniem przez telefon (40% osób).
fot. mat. prasowe
Smartfonowi Heavy Users vs korzystanie z bankowości
- Smartfony są dla nas dzisiaj czymś więcej niż tylko narzędziem komunikacji. Traktujemy je emocjonalnie, bo wkładając telefon do kieszeni, zabieramy ze sobą nasze życie, rodzinę i przyjaciół. Przechowujemy w nich wspomnienia, prowadzą nas podczas podróży po całym świecie. Dzięki coraz bardziej innowacyjnym funkcjom i aplikacjom służą jako narzędzie dla wielu codziennych czynności. Są dla nas bankiem, sklepem i urzędem. Aplikacje takie jak goodie pozwalają znaleźć najlepsze okazje i stworzyć listy zakupów. W bankowych aplikacjach mobilnych załatwiamy wygodnie i szybko kwestie finansowe - teraz wystarczy kilka chwil, by zaciągnąć pożyczkę i otrzymać dodatkowe środki na konto. A to, być może, przy tak szybkim postępie technologicznym, dopiero początek. – mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.
Informacja o badaniu
Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)