eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia12 prognoz dla rynku mediów 2019

12 prognoz dla rynku mediów 2019

2018-12-10 11:30

12 prognoz dla rynku mediów 2019

12 prognoz dla rynku mediów 2019 © r_tee - Fotolia.com

Jakim wpływom w nadchodzących miesiącach ulegać będą media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza publikacja firmy Kantar. Spójrzmy na trendy, które w najbliższym czasie kształtować będą krajobraz na rynku mediów, nie pozostając obojętnymi na działalność właścicieli marek, agencji mediowych oraz platform mediów.

Przeczytaj także: Co czeka media w 2020? Kantar: nadchodzi paradoks cyfrowy

W raporcie przedstawiono 12 najważniejszych trendów, które w nadchodzącym roku wywrą największy wpływ na rynek mediów. Prognozy obejmują m.in. kwestie związane z postępami w zakresie rzeczywistości rozszerzonej, sposobami przedstawiania w reklamach reprezentantek płci pięknej czy techniką tzw. pionowego wideo. Zobaczmy, czego możemy się spodziewać.
  • Zaawansowana analityka (Advanced Analytics) oraz sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence) przyjdą z pomocą dylematom wiążącym się ze zwrotem z inwestycji marketingowych w zintegrowane działania online/offline.
  • Przełomem dla planowania kreacji reklamowych i marketing mix ma okazać się technologia głosowa.
  • Wiodąca pozycja Chin w sferze mediów społecznościowych i analityki mediów społecznościowych zmobilizuje Zachód do szybkiego nadrabiania dystansu.
  • Pojawienie się „sieci doświadczeń związanych z marką” (branded experience network) przekształci zarządzanie mediami w zarządzanie „Internetem wszystkiego”.
  • Marki zaczną poważnie zastanawiać się nad wizerunkiem kobiet w reklamie.
  • Amazon „wyłoni się z cienia” w świecie reklamy, a jego duopol stanie się triopolem.
  • Wiodącym czynnikiem twórczości reklamowej stanie się tzw. pionowe wideo (vertical video).
  • Nastąpi powrót „dużych ekranów” – staną się większe i lepsze niż dotychczas.
  • Zakup mediów w modelu programmatic buying stanie się dokładniejszy i efektywniejszy dzięki wiedzy o postawach ludzkich w połączeniu z modelowaniem predykcyjnym.
  • W strategiach marketingowych opartych na współpracy z influencerami marki będą silniej stawiały na wiarygodność aniżeli na zasięg.
  • Wymogi zgodności z RODO będą sprzyjać rozwojowi bardziej wyrafinowanych strategii w zakresie danych o markach.
  • Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) stanie się narzędziem kształtującym zarówno całą drogę konsumenta do zakupu, jak i doświadczenia klientów z produktami i usługami.

„Wciąż trwają innowacje i zmiany w krajobrazie medialnym, ale sądzę, że tempo wdrażania technologii takich jak sztuczna inteligencja będzie zaskakujące. W narracji zacznie dominować tzw. połączona inteligencja we wszystkich swoich formach, pojawią się również nowe możliwości, jak np. technologie głosowe” – powiedział Eric Salama, prezes firmy Kantar. „Sposób pomiaru mediów i ich efektywności zmienia się w błyskawicznym tempie, a cała nasza branża musi współpracować, aby klienci mogli lepiej rozumieć efekty własnych inwestycji. Nigdy wcześniej nie było tak ekscytującej epoki w marketingu”.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: