12 prognoz dla rynku mediów 2019
2018-12-10 11:30
12 prognoz dla rynku mediów 2019 © r_tee - Fotolia.com
Przeczytaj także: Co czeka media w 2020? Kantar: nadchodzi paradoks cyfrowy
W raporcie przedstawiono 12 najważniejszych trendów, które w nadchodzącym roku wywrą największy wpływ na rynek mediów. Prognozy obejmują m.in. kwestie związane z postępami w zakresie rzeczywistości rozszerzonej, sposobami przedstawiania w reklamach reprezentantek płci pięknej czy techniką tzw. pionowego wideo. Zobaczmy, czego możemy się spodziewać.- Zaawansowana analityka (Advanced Analytics) oraz sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence) przyjdą z pomocą dylematom wiążącym się ze zwrotem z inwestycji marketingowych w zintegrowane działania online/offline.
- Przełomem dla planowania kreacji reklamowych i marketing mix ma okazać się technologia głosowa.
- Wiodąca pozycja Chin w sferze mediów społecznościowych i analityki mediów społecznościowych zmobilizuje Zachód do szybkiego nadrabiania dystansu.
- Pojawienie się „sieci doświadczeń związanych z marką” (branded experience network) przekształci zarządzanie mediami w zarządzanie „Internetem wszystkiego”.
- Marki zaczną poważnie zastanawiać się nad wizerunkiem kobiet w reklamie.
- Amazon „wyłoni się z cienia” w świecie reklamy, a jego duopol stanie się triopolem.
- Wiodącym czynnikiem twórczości reklamowej stanie się tzw. pionowe wideo (vertical video).
- Nastąpi powrót „dużych ekranów” – staną się większe i lepsze niż dotychczas.
- Zakup mediów w modelu programmatic buying stanie się dokładniejszy i efektywniejszy dzięki wiedzy o postawach ludzkich w połączeniu z modelowaniem predykcyjnym.
- W strategiach marketingowych opartych na współpracy z influencerami marki będą silniej stawiały na wiarygodność aniżeli na zasięg.
- Wymogi zgodności z RODO będą sprzyjać rozwojowi bardziej wyrafinowanych strategii w zakresie danych o markach.
- Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) stanie się narzędziem kształtującym zarówno całą drogę konsumenta do zakupu, jak i doświadczenia klientów z produktami i usługami.
„Wciąż trwają innowacje i zmiany w krajobrazie medialnym, ale sądzę, że tempo wdrażania technologii takich jak sztuczna inteligencja będzie zaskakujące. W narracji zacznie dominować tzw. połączona inteligencja we wszystkich swoich formach, pojawią się również nowe możliwości, jak np. technologie głosowe” – powiedział Eric Salama, prezes firmy Kantar. „Sposób pomiaru mediów i ich efektywności zmienia się w błyskawicznym tempie, a cała nasza branża musi współpracować, aby klienci mogli lepiej rozumieć efekty własnych inwestycji. Nigdy wcześniej nie było tak ekscytującej epoki w marketingu”.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)