ARBOmedia zwiększa zasięg
2006-06-04 00:04
Podmioty reklamowe w Polsce, liczba real users © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Czy rozpoznajemy oprogramowanie szpiegujące?
W chwili obecnej tylko sieciom reklamowym i wyszukiwarce Google.pl udało się przekroczyć magiczną liczbę 10 mln real users, nie dokonał tego jeszcze żaden z polskich portali.fot. mat. prasowe
Podmioty reklamowe w Polsce, liczba real users
Zainteresowanie internautów witrynami tematycznymi rośnie szybciej niż zainteresowanie portalami. Tym samym pozycja sieci reklamowych na polskim rynku reklamy online sukcesywnie się umacnia. W "zasięgowej czołówce" od dłuższego czasu utrzymują się trzy z nich.
Od początku badania MEGAPANEL PBI/Gemius, czyli od października 2004 roku, ilość unikalnych użytkowników sieci ARBOmedia wzrosła ponad dwukrotnie. W tym samym czasie ilość wszystkich internautów w Polsce wzrosła o 35%. Na uwagę zasługuję fakt, iż najwięcej nowych użytkowników zyskują sieci reklamowe, mniejsze portale: gazeta.pl i o2 oraz wyszukiwarka Google.pl. Największe portale wertykalne WP i ONET zyskały niewiele więcej niż cały rynek.
fot. mat. prasowe
Dynamika wzrostu liczby użytkowników (real users) podmiotów reklamowych w okresie 10.2004-03.2006
fot. mat. prasowe
Dynamika wzrostu liczby odsłon (page views) podmiotów reklamowych w okresie 10.2004-03.2006
"Ruch w polskim Internecie mierzony liczbą odsłon wzrósł w analizowanym okresie o blisko 150%. Najwięcej zyskały sieci reklamowe oraz wyszukiwarka Google.pl. Świadczy to o zmianie sposobu korzystania z Internetu w Polsce. Google, który przez wielu jest postrzegany jako zagrożenie dla sieci, przyczynia się także w widoczny sposób do wzrostu popularności serwisów tematycznych. Bardziej zaawansowani Internauci od portali wolą merytorycznie wzorowo prowadzone serwisy tematyczne. Wraz ze zmianą przyzwyczajeń Internautów i ich lojalności wobec ulubionych serwisów, jeszcze większe znaczenie będą miały kampanie reklamowe na nich prowadzone. Jednym słowem, połączenie wyszukiwarki i serwisów tematycznych pozwala zastąpić ogólnotematyczne portale. Trend ten w przyszłości przeniesie się również na wydatki reklamowe, które podążają za użytkownikami Internetu." - twierdzi Bartosz Drozdowski, Dyrektor Departamentu INTERNET w ARBOmedia Polska.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl