Będzie praca w transporcie i logistyce
2018-12-27 10:39
Kurier © Rido - Fotolia.com
Przeczytaj także: O oferty pracy w produkcji może być trudno. Zatrudniać planuje 7% pracodawców
Analiza Manpower dowodzi, że na przestrzeni najbliższych trzech miesięcy zwiększyć zatrudnienie planuje 21% firm z branży związanej z transportem i logistyką. 74% nie ma zamiaru wprowadzać zmian kadrowych, a 3% myśli o redukcji etatów. Prognoza netto zatrudnienia, a więc wyrażona procentowo różnica pomiędzy firmami przewidującymi wzrost i spadek zatrudnienia, sięga +18%, a wynik ten po korekcie sezonowej podskakuje do 20%. Tak wysokie wskazanie widziano ostatnio w pierwszym kwartale 2014 roku (+23%). W ujęciu kwartalnym prognoza poprawiła się o 8 punktów procentowych, a w porównaniu rok do roku - o 13 punktów procentowych.– Tak wysoki wynik prognozy firm transportowych i logistycznych może być efektem nowych inwestycji w naszym kraju, szczególnie w sektorze e-commerce oraz rosnącej sprzedaży detalicznej przez internet. Na styczeń przypada też czas zwrotów świątecznych zakupów w sieci – mówi Kamil Sadowniczyk, dyrektor z agencji zatrudnienia Manpower. – Pierwszy kwartał 2019 roku będzie kolejnym okresem wzmożonej rywalizacji firm o pracowników, których niedobór również jest mocno odczuwalny w transporcie i logistyce. W Polsce brakuje pracowników magazynowych a także kierowców, którzy od ponad 10 lat utrzymują się w czołówce stanowisk najtrudniejszych do obsadzenia w Polsce – dodaje ekspert Manpower.
Badanie „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” uwzględnia dane dla 26 rynków z regionu EMEA. Okazuje się, że prognoza dla polskiego sektora transportu i logistyki jest drugą najwyższą w regionie. Zestawienie krajów, gdzie w pierwszym kwartale nadchodzącego roku, w analizowanym sektorze, będzie najłatwiej o pracę otwiera Słowenia (+23%), Polska (+20%) oraz Rumunia (+19). Prognozy najmniej sprzyjające osobom poszukującym pracy odnotowano w Turcji (-4%), w Wielkiej Brytanii (-2%) i Holandii (-1%).
fot. mat. prasowe
Prognoza netto zatrudnienia dla branży związanej z transportem i logistyką
– Na europejskim rozwoju branży e-commerce korzysta również Polska, coraz więcej globalnych firm logistycznych i dystrybutorów e-commerce przenosi swój biznes do Polski z powodu nadal atrakcyjnych dla nich kosztów pracy. Takiemu trendowi pomaga coraz lepsza infrastruktura drogowa w naszym kraju. Z drugiej strony rosnące wynagrodzenia w Polsce sprawiają, że siła nabywcza polskich gospodarstw domowych również wrasta, przez co wydają więcej między innymi w sieci, co wprost przyczynia się do wzrostów w transporcie i logistyce, bo właśnie tą drogą odbywa się dystrybucja produktów. Rozwój handlu internetowego w Europie opartego coraz częściej o polskie magazyny może też złagodzić skutki ewentualnego spowolnienia gospodarczego, które będzie łagodniejsze dla polskiego transportu i logistyki. W takiej sytuacji handel tym bardziej będzie przenosił się do atrakcyjniejszego kosztowo kanału, czyli do internetu, a operatorzy logistyczni oraz potentaci e-commerce, dążąc do optymalizacji kosztowej łańcucha dostaw, mogą preferować realizacje zamówień za pośrednictwem polskich centrów dystrybucyjnych – dodaje Kamil Sadowniczyk.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)