Polski e-commerce idzie w górę
2006-06-06 01:39
Częstotliwość kupowania w internecie - porównanie 2005 i 2006 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Jak wynika z badań Gemius, w sklepach i na aukcjach internetowych z roku na rok przybywa kupujących. Od 2005 r. liczba internautów, którzy dokonali kiedykolwiek zakupu w internecie, wzrosła o blisko jedna trzecią, z 41 proc. do 55 proc. Warto podkreślić, że wśród polskich konsumentów aukcje internetowe są bardziej popularne niż sklepy - w tych pierwszych kupowało 77 proc. internautów, podczas gdy w tych drugich - 57 proc. Co stanowi o przewadze aukcji? Ich użytkownicy na pierwszym miejscu wskazują niższe ceny (76 proc.), następnie duży wybór produktów (70 proc.) i możliwość kupowania o każdej porze (61 proc.). Jednak to w sklepach internetowych - na co wskazują wyniki badania zrealizowanego przez Gemius SA - polscy internauci zostawią więcej gotówki.fot. mat. prasowe
Częstotliwość kupowania w internecie - porównanie 2005 i 2006 r.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl