eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media 2018

Najczęściej cytowane media 2018

2019-01-30 11:29

Najczęściej cytowane media 2018

Najczęściej cytowane media 2018 © 3D generator - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów obejmującej cały 2018 rok wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów zwycięża TVN24. Miejsce drugie należy do RMF FM, a trzecie zajmuje Rzeczpospolita. Najczęściej cytowanym portalem internetowym była Wirtualna Polska.

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania XII 2018

Informacje dziennikarzy TVN24 cytowane były łącznie ponad 25,5 tysiąca razy – w prasie, radio, telewizji i w portalach internetowych. RMF FM cytowano 25,3 tys. razy, a Rzeczpospolitą niemal 24 tys. razy.

Prasa


W 2018 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była "Rzeczpospolita". Na miejscu drugim jest "Gazeta Wyborcza", a na trzecim „Fakt”.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników 2018 roku liderem został „Do Rzeczy”. Na drugim miejscu jest tygodnik „Sieci”,a „Newsweek” zajmuje trzecie miejsce.

Wśród najczęściej cytowanych miesięczników liderem zostały „Perspektywy”, które zacytowano ponad 2 tys. razy. „Forbes” zajął miejsce drugie z ponad 1,3 tys. cytowań, a na pozycji trzeciej uplasował się „Press”.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

TVN24 zwyciężył w rankingu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, obejmującym cały rok 2018.


fot. mat. prasowe

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”.


fot. mat. prasowe

Tygodniki

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Do Rzeczy.


fot. mat. prasowe

Miesięczniki

Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media były Perspektywy.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w 2018 liderem została TVN24. Kolejne miejsca na podium to TVN i TVP Info. Za TVN24 najczęściej cytowano wypowiedzi polityków zapraszanych do studia.

fot. mat. prasowe

Telewizja

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.


Radio


RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET oraz PR1. RMF FM swoją zwycięską pozycję zawdzięcza kilku rodzajom materiałów: wywiadom z politykami, informacjom gospodarczym i ekonomicznym oraz najnowszym doniesieniom z kraju i ze świata.

fot. mat. prasowe

Radio

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.


Portale internetowe


W 2018 roku na pierwszym miejscu najpopularniejszych portali internetowych Wirtualna Polska. Drugie i trzecie miejsca zajęły onet.pl oraz wpolityce.pl. Za Wirtualną Polską najczęściej podawano doniesienia dotyczące polskiej polityki oraz informacje z zakresu gospodarki.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w 2018 roku została Wirtualna Polska.


Media ekonomiczne


Wśród mediów ekonomicznych liderem ubiegłego roku został "Dziennik Gazeta Prawna", który został zacytowany prawie 10 tys. razy. Na kolejnych miejscach uplasowały się „Puls Biznesu” oraz "Forbes".

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Dziennik Gazeta Prawna.


Media regionalne


Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu w 2018 roku znalazło się Radio Gdańsk. Inne media powoływały się na rozgłośnię ponad 1,6 tys. razy. Najczęściej podawały za Radio Gdańsk informacje dotyczące kampanii samorządowej w Trójmieście.

Tuż za Radiem Gdańsk uplasowały się radio Kraków i Radio Plus. Najczęściej cytowaną gazetą regionalną była "Gazeta Krakowska", na którą powołano się niemal tysiąc razy.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Radio Gdańsk było w 2018 roku najczęściej cytowanym medium regionalnym.


Badanie przeprowadzono na podstawie 353 801 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 365 967 razy (287 427 razy w portalach, 42 348 razy w prasie, 26 624 w telewizji i 9 568 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: