eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMarzenia Polaków: pieniądze, rodzina i zdrowie

Marzenia Polaków: pieniądze, rodzina i zdrowie

2019-02-16 00:20

Marzenia Polaków: pieniądze, rodzina i zdrowie

Marzenia © Stasique - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Mamy głowy pełne pragnień - wynika z raportu opracowanego przez Bridgestone w ramach kampanii „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko”. Okazuje się, że ponad 90% Polaków deklaruje posiadanie marzeń, do realizacji których zamierza dążyć. Czasami są one zupełnie przyziemne - 1/3 badanych chodzi o osiągnięcie stabilizacji finansowej. I wprawdzie wraz z wiekiem napotykamy coraz więcej przeszkód w osiąganiu wytyczanych sobie celów, to najważniejsze jest to, że nie zamierzamy się poddawać.

Przeczytaj także: 7 życzeń, czyli o czym marzą Polacy

O czym marzymy?


92% badanych twierdziło, że ma w głowie co najmniej jedno marzenie, a 3 na 4 podkreśliło, że ważne jest, aby je realizować. O czym marzymy najczęściej? Na pierwszym miejscu plasuje się stabilizacja finansowa (32%), drugie to spędzanie większej ilości czasu z rodziną (17%), a podium zamyka prowadzenie zdrowszego i aktywniejszego życia (15%). Dość interesujące jest to, że kwestie związane z karierą zawodową dość rzadko należą do sfery marzeń - zaledwie co dwudziesty ankietowany wskazał, że jego pragnieniem jest osiągnięcie sukcesu zawodowego.
„Cieszę się, że tak duża liczba Polaków ma marzenia i dąży do ich realizacji nie zważając na przeszkody. Historie takie jak moja - sportowca który po ciężkiej kontuzji, latach walki i wyrzeczeń wrócił do rywalizacji na najwyższym światowym poziomie - pokazują jak ważne jest to, aby wierzyć w siebie, swoje możliwości i konsekwentnie dążyć do celu. Jeżeli jeszcze go nie mamy, to teraz jest idealny czas, aby to zmienić – początek roku sprzyja takim decyzjom” – mówi Karol Bielecki, ambasador kampanii PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko.

fot. mat. prasowe

O czym marzą Polacy?

Ponad 90% Polaków deklaruje, że ma marzenie, które zamierzają zrealizować.


Co staje nam na drodze?


Okazuje się, że niemal 70% Polaków na drodze do realizacji marzeń napotyka bariery. Przeważnie są to problemy natury finansowej (44%), słabe zdrowie (25%) lub brak czasu (23%) i najczęściej zmagamy się nie z jedną, a wieloma trudnościami. Trzydziestolatkowie są grupą, która najczęściej rezygnuje z podążania za swoimi marzeniami (28%), jednak im robimy się starsi, tym wytrwalej dążymy do celu. Aż 58% ankietowanych deklaruje, że nigdy nie rezygnuje z walki o marzenia.

Co nas motywuje?


Jak pokazały wyniki badań zleconych przez Bridgestone, przeszkody, jakie napotykamy na drodze, staramy się przezwyciężyć własnymi siłami. Ponad 1/3 z nas deklaruje również, że w chwilach słabości szuka wsparcia wśród najbliższych. Natomiast dla 68% ankietowanych największą motywacją do działania są ich własne dzieci, a w dalszej kolejności przyjaciele. Ważnym czynnikiem w walce o marzenia są dla nas niezwykłe historie innych ludzi, które inspirują 37% badanych.

Kampania „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko” jest prowadzona w ramach Globalnego Partnerstwa Olimpijskiego i skupia się na historiach byłych i obecnych olimpijczyków opowiadających o swoich, często wyboistych, ścieżkach do realizacji najwyższych celów. Jej założeniem jest dopingowanie ludzi w każdym wieku, o różnych zdolnościach i pasjach do odnalezienia siły, która pozwoli im podążać za marzeniami i pokonywać przeszkody pojawiające się na ich drodze.

W Polsce kampania ma trzech ambasadorów – każdy z nich ma wyjątkową i osobistą historię tego, jak pokonał przeszkody na drodze do realizacji marzeń. Są nimi: olimpijka i brązowa medalistka mistrzostw Europy w biegu na 800 metrów - Joanna Jóźwik, brązowy medalista Igrzysk Olimpijskich Pjongczang 2018 i złoty medalista Mistrzostw Świata Lahti 2017 - Maciej Kot oraz srebrny i brązowy medalista mistrzostw świata w piłce ręcznej i król strzelców Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 - Karol Bielecki.

Informacje o badaniu
Badanie ankietowe zostało przeprowadzone przez Light Speed w imieniu Bridgestone w 7 krajach w Europie (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Polska i Belgia) na reprezentatywnej dla kraju próbie osób w wieku powyżej 18 lat.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: