Płatności cyfrowe. O tym mówią social media
2019-03-01 11:43
Płatności mobilne tematem rozmów w social media © dero2084 - Fotolia.com
Przed nami szósta już edycja badania Mastercard Digital Payments Study. Opracowanie zrealizowane we współpracy z PRIME Research, wzięło pod lupę 3,3 miliona rozmów, które toczyły się w minionym roku w social mediach, w tym na Twitterze, Facebooku i Instagramie. Czego dowiodło? Okazuje się m.in., że cyfrowy i mobilny styl życia internautów coraz częściej znajduje swoje odzwierciedlenie w sposobie, w jaki płacą za towary i usługi.
Przeczytaj także: Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
Zainteresowanie nowymi technologiami
Najnowsza odsłona Mastercard Digital Payments Study wyraźnie dowodzi, że nowe technologie mają zmieniać nasze życie na lepsze. W minionym roku w social mediach mówiono o tym o 30% częściej niż rok wcześniej. Obecnie już niemal co piąta rozmowa na temat mobilnych płatności za zakupy tyczy się transakcji zbliżeniowych, a tyle samo odnosi się do mobilnych portfeli. Internauci są również ciekawi, w jaki sposób sztuczna inteligencja czy urządzenia typu wearables (np. inteligentne zegarki czy opaski fitness) są w stanie wpływać na ich codzienność.
Z rozmów prowadzonych w social mediach wynika również, że stosunek do nowych technologii jest coraz bardziej pozytywny. Niemal we wszystkich (95%) rozmowach dotyczących mobilnych portfeli wyrażano się o nich przychylnie, a 30% komentarzy chwaliło ich szybkość, wygodę i prostotę.
Bezpieczeństwo w centrum uwagi
W analizowanych rozmowach konsumenci nadal często podkreślają, że jedną z najważniejszych spraw jest dla nich bezpieczeństwo ich pieniędzy i danych. Doceniają oni nowe technologie, dzięki którym nie muszą obawiać się o bezpieczeństwo płatności mobilnych. Na przykład, konwersacje dotyczące biometrii dotarły do zawrotnej liczby 111 milionów potencjalnych użytkowników na całym świecie. Ten rezultat to efekt zainteresowania przede wszystkim identyfikacją użytkownika za pomocą jego głosu lub odcisku palca. Z kolei rozmowy dotyczące technologii tokenizacji, pozwalającej w bezpieczny sposób dodawać karty płatnicze do urządzeń mobilnych, dotarły do 11 milionów potencjalnych użytkowników.
fot. mat. prasowe
Infografika 1
O ile najnowsze wiadomości o cyberatakach i wyciekach danych były tematem 1/5 dyskusji dotyczących ochrony danych, o tyle kolejne 13% z nich dotyczyło potencjału technologii zwiększających bezpieczeństwo płatności, takich jak blockchain, tokenizacja czy biometria.
fot. mat. prasowe
Infografika 2
Informacje o badaniu Mastercard Digital Payments Study
Mastercard we współpracy z PRIME Research przeprowadził szóste, doroczne badanie Digital Payments Study mające na celu wskazanie rozmów dotyczących nowych metod płatności. Przeanalizowano ponad 3,3 miliona wpisów i komentarzy opublikowanych w okresie od stycznia do grudnia 2018 r., w serwisach społecznościowych Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, Vkontakte i Weibo, na blisko 190 rynkach całego świata. Efektem badania jest raport, który pokazuje najnowsze trendy w zakresie płatności mobilnych w różnych krajach i regionach.
Przeczytaj także:
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)