Content marketing, czyli marketing treści, to promocja naszej oferty i firmy, polegająca na docieraniu do nowych klientów poprzez publikowanie wartościowych treści, które są przydatne i atrakcyjne dla użytkowników. Umiejętnie prowadzona kampania content marketingowa w dłuższym okresie czasu powinna zaowocować osiągnięciem założonych przez nas celów takich jak wzrost znajomości marki, budowa pozytywnego wizerunku firmy a także wzrost sprzedaży produktów czy usług.
Przeczytaj także:
5 błędów, które mogą pogrążyć twój artykuł natywny
W ramach promocji content marketingowej możemy używać różnych form przekazu, m.in.:
-
artykuły,
-
treści eksperckie,
-
blog firmowy,
-
poradniki,
-
wywiady,
-
video
-
recenzje,
-
opisy produktów.
Najważniejsze jest jednak to, czy nasze treści będą przedstawiały dla odbiorcy rzeczywistą wartość. Czy rozwieją jego wątpliwości i pytania. Czy odpowiedzą na jego potrzeby. Gdy użytkownik otrzymuje konkretną wartość, wymiar marketingowy jest przez niego odbierany jako dodatek.
Dlaczego content marketing?
W obecnych czasach internauci coraz mniejszą uwagę zwracają na komunikaty reklamowe w postaci wszechobecnej reklamy banerowej. Coraz bardziej się na nią uodparniają. Treści contentowe są ich przeciwieństwem - wartościowe publikacje, odpowiadające na pytania nurtujące użytkowników, są
poszukiwane przez odbiorców. Pozwala nam to nie tylko dotrzeć do odbiorcy w sposób nienachalny, ale wręcz być poszukiwanym przez potencjalnego klienta, którego zainteresowały publikowane przez nas treści.
Prezentując wartościową treść zyskujemy
zaufanie czytelników. Dzieląc się wiedzą z dziedziny, w której jesteśmy specjalistami, jesteśmy odbierani przez potencjalnych klientów jako
ekspert w swojej dziedzinie.
Odpowiednio przygotowane treści content marketingowe
przyspieszają decyzje zakupowe klientów. Potencjalni klienci przed podjęciem decyzji zakupowych poszukują rzetelnych informacji, które warto im dostarczyć. Dzięki odpowiedzi na nurtujące odbiorców pytania i rozwianie wątpliwości, łatwiej i szybciej mogą podjąć decyzję o zakupie naszego produktu czy skorzystaniu z naszych usług.
Na co zwrócić uwagę przygotowując promocję content marketingową?
-
Kto jest naszym odbiorcą?
Jest to podstawowe pytanie, które musimy sobie zadać. Jaka jest nasza grupa docelowa, do której skierowana jest nasza oferta. Kogo zainteresują nasze produkty/usługi.
-
Jakie problemy nurtują naszego odbiorcę?
Zastanówmy się, z jakimi pytaniami i wątpliwościami mierzy się nasz odbiorca. Co go interesuje i jakich treści poszukuje. Gdzie poszukuje informacji.
-
Jakie formy najbardziej odpowiadają naszemu odbiorcy?
Do dyspozycji mamy mnóstwo różnych form. Inne będą odpowiednie, gdy chcemy dotrzeć do młodszych odbiorców a inne gdy nasz przekaz kierujemy do osób zajmujących kierownicze stanowiska w firmie, inną gdy nasz przekaz jest skierowany do seniorów.
-
Gdzie znaleźć naszego odbiorcę?
Zastanówmy się, jakie miejsca w internecie najczęściej odwiedza nasz odbiorca i gdzie poszukuje informacji. Z jakich serwisów i portali korzysta.
-
Ciekawe i wartościowe treści
Gdy wiemy już do kogo chcemy się zwrócić i jakie treści będą intersujące dla naszego odbiorcy, czas przygotować odpowiednie, wartościowe materiały contentowe.
Przykładowe formy content marketingu
Jak zacząć promować naszą firmę, produkty i usługi za pomocą narzędzi content marketingu? Najprościej będzie rozpocząć od wyszukania portali tematycznych, na których możemy znaleźć naszych potencjalnych odbiorców i skorzystania z opcji publikacji artykułu sponsorowanego lub artykułu natywnego. Większość serwisów umożliwia tego typu promocję (a często nawet oferują możliwość napisania artykułów przez redakcję serwisu), dlatego też w dalszej części zajmiemy się właśnie tymi dwoma formami. Należy bowiem pamiętać, że artykuł sponsorowany i artykuł natywny to dwie skrajnie różne formy tekstu i nie należy ich ze sobą utożsamiać.
Artykuł sponsorowany
Celem artykułu sponsorowanego jest
zapoznanie użytkownika z naszą ofertą oraz
budowanie wizerunku i
wzmacnianie znajomości marki.
Ten typ artykułu pozwala nam szczegółowo zaprezentować naszą ofertę, produkty i usługi. Ważne jednak, w jaki sposób podejdziemy do tematu. Czy skupimy się jedynie na opisaniu szczegółów naszej oferty, czy pokażemy też w jaki sposób odpowiada ona na potrzeby i bolączki odbiorcy. Tworząc tekst
starajmy się spojrzeć na nasze produkty z perspektywy klienta.
W artykule sponsorowanym możemy szczegółowo opisać wszystkie aspekty, zalety i ograniczenia naszej oferty, przykłady zastosowania i korzyści z niej wynikające.
Możemy w nim umieścić zdjęcia i grafiki. Pomocne może być również umieszczenie video. Artykuł sponsorowany może mieć formę artykułu, wywiadu czy recenzji.
Artykuł natywny
Artykuł natywny, to forma przeznaczona do
publikacji treści poradnikowych, z których użytkownicy będą czerpać wiedzę i odpowiedzi na pytania związane z dziedziną, którą się zajmujemy.
Artykuł taki zawiera treści merytoryczne,
opisuje zjawisko lub rozwiązanie problemu bez odnoszenia się do konkretnych marek, produktów czy usług. W tym przypadku nie mamy możliwości prezentowania naszej oferty. Podstawowym kryterium zakwalifikowania tekstu jako artykuł natywny jest
obiektywne przedstawienie tematu i
przydatność tekstu dla użytkowników.
W artykule natywnym dostarczamy użytkownikom serwisu interesujących i wartościowych informacji dotyczących poruszanego tematu. Dzięki temu budujemy świadomość marki oraz wizerunek firmy jako eksperta w swojej dziedzinie. Treści w artykule natywnym mogą być przedstawione w formie artykułu, poradnika, wywiadu, tekstu eksperckiego.
Tutaj również możemy zamieścić zdjęcia, grafiki czy video. Dobrym pomysłem jest wzbogacenie artykułu natywnego o infografikę, która będzie w przystępny sposób zbierała i systematyzowała poruszane w publikacji zagadnienia i porady.
Skontaktuj się z nami i promuj swoją firmę, produkty i usługi za pomocą narzędzi content marketingowych na eGospodarka.pl. Doradzimy w wyborze najlepszych form promocji. Pomożemy w przygotowaniu artykułów do publikacji.
Biuro reklamy eGospodarka.pl
Telefon: (22) 621 07 85
E-mail: reklama@egospodarka.pl
Skype: eGospodarka.pl