eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetWyszukiwarki powinny się specjalizować

Wyszukiwarki powinny się specjalizować

2006-06-13 00:03

Komunikaty prasowe (press releases) są bardziej popularne niż publikowane wiadomości, mówią wyniki badań. Również specjalistom nie udaje się w 30 proc. przypadków znaleźć tego, czego szukają w Internecie.

Przeczytaj także: Czy SearchGPT może zagrozić Google?

Wyszukiwania w Internecie są nieudane w 30 proc. przypadków, ludzie spędzają więcej czasu wyszukując informacje w sieci. Komunikaty prasowe przewyższają dzienniki branżowe jako wiodące źródło informacji dla specjalistów.

Tak wynika z nowego raportu firmy badawczej Outsell. Raport powstał w oparciu o badania przeprowadzone na grupie 7000 specjalistów w okresie od roku 2004 do chwili obecnej.

"Najważniejszą informacją jest to, że typ treści najczęściej wykorzystywany wśród specjalistów dla celów firmowych zamienił się na komunikaty prasowe" - powiedział analityk firmy Outsell Roger Strouse. Do niedawna dzienniki branżowe zajmowały czołowe miejsca, powiedział.

Strouse sugeruje wiele możliwych wyjaśnień rosnącej popularności komunikatów prasowych. "Jest możliwe, że komunikaty prasowe są łatwiej dostępne dla ludzi" - mówi. "Możliwe, że są krótsze i istotniejsze. Możliwe, że często są bezpłatne i pojawiają się w kanale RSS".

Inne znaczącym odkryciem badania jest to, że wyszukiwanie nie działa dobrze.

Ilość czasu jaki specjaliści poświęcają na zadania spokrewnione z informacją wzrosła o 1,1 godziny tygodniowo (około 10 proc.) między dwoma badanymi okresami (sierpień 2004 - styczeń 2005 i listopad 2005 - luty 2006).

Ponadto, raport odkrył, że wskaźnik niepowodzeń wyszukiwania w sieci osiągnął 30 proc. (pod koniec 2004 roku wynosił 28 proc.). To wskazuje, że dalsza specjalizacja silników wyszukiwarek i tematycznie ukierunkowane portale mogłyby ułatwić wyszukiwanie informacji.

"Uważamy, że rozsądniejszy wskaźnik niepowodzenia mieści się w granicach 10 proc., natomiast branża jest daleka o mile od tego poziomu" - stwierdza raport.

Strouse wskazuje, że informacje rozprzestrzeniają się tak szybko, że technologia nie nadąża. "Po prostu jest więcej dostępnych informacji i ludzie korzystają z większej ilości informacji, żeby podjąć decyzję" - powiedział "Ludzie muszą czerpać z większej ilości źródeł, żeby znaleźć informacje jakich potrzebują".

Inne interesujące odkrycie to, że liczba blogujących wkrótce się podwoi. Około 5 proc. respondentów odpowiedziało, że obecnie bloguje, a kolejne 5 proc. odpowiedziało, że wkrótce planuje blogować. Przeciętny respondent stwierdził, że czyta regularnie dziewięć blogów.

Raport zauważył także, że Google to wyszukiwarka preferowana przez blisko trzy czwarte (74 proc.) respondentów.

Seniorzy na start

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: