eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościeGospodarka.pl polecaSkuteczny artykuł sponsorowany - jak napisać i gdzie publikować?

Skuteczny artykuł sponsorowany - jak napisać i gdzie publikować?

2019-03-09 15:51

Skuteczny artykuł sponsorowany - jak napisać i gdzie publikować?

Skuteczny artykuł sponsorowany © Tierney - Fotolia.com

Artykuł sponsorowany to dobry sposób na promocję naszej firmy - dzięki niemu budujemy pozytywny wizerunek marki, możemy dotrzeć do potencjalnych klientów i przekonać ich do naszych produktów lub usług. Czy artykuł sponsorowany może być skuteczną formą reklamy? Tak, jeśli dobrze go przygotujemy i zadbamy o odpowiednie miejsce publikacji. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.

Przeczytaj także: Jak pisać i publikować artykuły sponsorowane. 6 najczęściej popełnianych błędów

Zgodnie z Prawem Prasowym artykuł sponsorowany powinien być wyraźnie oznaczony jako materiał płatny. Pomimo tego, warto zadbać by treść artykułu była obiektywna i przystępna a przede wszystkim atrakcyjna dla odbiorcy. Pamiętajmy, że treści reklamowe nie są tym, czego zazwyczaj poszukują i co czytają użytkownicy.

Czym więc różni się artykuł sponsorowany od natywnego? Artykuł sponsorowany może zawierać treści reklamowe jasno wskazujące na markę i produkt. Mogą być oznaczone logo firmy, zawierają linki do strony reklamodawcy. Artykuły sponsorowane nie muszą być unikalne – ten sam artykuł możemy opublikować w kilku serwisach.

Cele artykułu sponsorowanego


Celem artykułu sponsorowanego może być zapoznanie użytkownika z naszą ofertą, budowanie wizerunku, wzmacnianie znajomości marki, informowanie o wydarzeniach związanych z naszą firmą. W artykule sponsorowanym możemy szczegółowo opisać wszystkie aspekty, zalety i ograniczenia naszych produktów, podać przykłady zastosowania i korzyści z nich wynikające.

Korzyści z publikacji artykułu sponsorowanego


W wielu sytuacjach wartościowe treści, które nie są nachalną reklamą produktów, sprawdzają się dużo lepiej niż reklama bannerowa, poprzez którą coraz trudniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Artykuł sponsorowany promuje firmę i jej produkty w sposób nienachalny, atrakcyjny dla użytkownika. Buduje pozytywny wizerunek firmy i pomaga zdobywać nowych klientów.

Artykuły sponsorowane są opatrzone logo naszej firmy oraz zawierają linki przekierowujące do naszej strony www, by potencjalni klienci mogli łatwo dotrzeć do miejsca, które ich zainteresowało.

Cechy dobrego artykułu


Jak więc sprawić, by odbiorca przeczytał artykuł i zainteresował się reklamowanym produktem?

Pierwszym wyznacznikiem, czy artykuł jest dobry, powinna być dla nas odpowiedź na pytanie, czy gdybyśmy nie byli związani z naszą firmą, to chętnie byśmy przeczytali (do końca) ten artykuł i jakie byłyby nasze wrażenia. Czy jego treść byłaby dla nas przekonywująca?

Mimo, iż tekst artykułu sponsorowanego z założenia może być reklamowy, nie warto przesadzać z autopromocją, gdyż taka forma łatwo zniechęca czytelników. Lepiej zadbać o to, by artykuł rzetelnie i obiektywnie przedstawił naszą ofertę, skupiając się jednak bardziej na jej praktycznym zastosowaniu. Jakie korzyści zyska użytkownik, jakie rozwiązanie obecnych lub przyszłych problemów, z którymi się spotyka zapewni mu nasz produkt czy usługa.

Kluczem skutecznego artykułu sponsorowanego nie jest zachwalanie swojego produktu lecz wzbudzenie w użytkowniku poczucia, że nasz produkt jest mu potrzebny.

Jak napisać dobry tekst sponsorowany?


Przygotowując artykuł sponsorowany powinniśmy kierować się podobnymi zasadami, jak przy tworzeniu innych treści kontentowych (natywnych).

W pierwszej kolejności zastanówmy się, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć z naszym przekazem. Określmy temat, który będzie interesujący dla naszych odbiorców i który pozwoli odpowiednio przedstawić korzyści płynące z naszej oferty. Dobierzmy odpowiednie miejsce publikacji - takie w którym nasze działania będą najskuteczniejsze.

Nasz tekst musi:
  • przyciągnąć uwagę,
  • zainteresować czytelnika,
  • a następnie przekonać go, że opisywany produkt jest mu potrzebny
  • by ostatecznie skłonić go do podjęcia określonego działania (np. zakupu produktu).

Chodzi o to, by potencjalny klient po przeczytaniu artykułu uświadomił sobie, że nasz produkt lub usługa może być dla niego przydatna w konkretnych sytuacjach życiowych (prywatnych i zawodowych), z jakimi się spotyka, a następnie zdecydował się na ewentualny zakup lub dalsze poszukiwanie informacji i szczegółów np. na naszej stronie.

Jeśli reklama naszych produktów będzie w artykule zbyt nachalna, to użytkownik szybko się zniechęci do dalszego czytania a tym bardziej do zainteresowania się naszym produktem.

Forma/układ/kształt/wygląd artykułu


Pisząc artykuł oczywiście musimy pamiętać również o ogólnych zasadach, które ułatwią czytanie i przyswojenie naszego tekstu. Zadbajmy o to, by artykuł był napisany językiem zrozumiałym dla odbiorcy, podzielmy cały tekst na akapity, wyróżnijmy najważniejsze informacje.

O tym czy użytkownik przejdzie do strony z artykułem decydują:
  • Miejsce publikacji dopasowane do naszych odbiorców
  • Odpowiedni tytuł, który zainteresuje użytkownika
  • Zajawka, która ma zachęcić do przeczytania całego tekstu.

Zadbajmy więc o atrakcyjny temat i „wciągającą” zajawkę. Przygotujmy ciekawą i atrakcyjną treść. Na zakończenie podsumujmy najważniejsze informacje.

Artykuł sponsorowany możemy przygotować w formie prezentacji, opisu, wywiadu, wypowiedzi eksperta, poradnika. Lepszy odbiór artykułu wspomagają dobre jakościowo zdjęcia oraz materiały wideo. Przydatne mogą być również infografiki, wykresy, diagramy, schematy.

Artykuł sponsorowany możemy napisać samodzielnie. Możemy również zlecić przygotowanie odpowiedniego tekstu redakcji serwisu.

Cena artykułu sponsorowanego


Ceny publikacji artykułów sponsorowanych są bardzo zróżnicowane w zależności od miejsca publikacji. Najtańsze oferty znajdziemy za kilkadziesiąt złotych. Za najdroższe zapłacimy kilkanaście tysięcy.

Mają na to wpływ różne czynniki:
  • wielkość i popularność serwisu,
  • możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców,
  • dodatkowa promocja artykułu,
  • miejsce umieszczenia go w serwisie,
  • okres utrzymania artykułu.

Jeśli chcemy by nasz artykuł przyniósł oczekiwane efekty, przy wybieraniu miejsca naszej publikacji nie kierujmy się tylko ceną.

Miejsce publikacji – na co zwrócić uwagę?


Aby nasz artykuł był skuteczny, musimy opublikować go w odpowiednim do tego miejscu. Zastanówmy się, w jakim serwisie najlepiej dotrzemy do naszej grupy docelowej, czyli do użytkowników, którzy są naszymi potencjalnymi klientami.

Warto też pamiętać, że popularność serwisu i sama liczba odsłon artykułu niekoniecznie przekłada się później na konwersję. Nawet jeśli (np. poprzez atrakcyjny tytuł) uda nam się uzyskać bardzo dużą liczbę wejść na artykuł i może nawet dużą liczbę kliknięć w nasz link, to może się to nie przełożyć na sprzedaż, jeśli trafiliśmy do grupy, która nie jest zainteresowana naszą ofertą.

Wybierając miejsce publikacji naszego artykułu zwróćmy przede wszystkim uwagę na to, czy są tam nasi odbiorcy. Możliwe, że będzie to serwis o mniejszym zasięgu i wygeneruje mniejszą liczbę odsłon, niż byśmy oczekiwali, jednak dzięki trafieniu do odpowiedniej grupy docelowej, da nam ostatecznie dużo lepszą sprzedaż.



Skuteczny artykuł sponsorowany - jak napisać i gdzie publikować?

Opublikuj artykuł sponsorowany Twojej firmy

Skontaktuj się z nami i promuj swoją firmę, produkty i usługi za pomocą narzędzi content marketingowych na eGospodarka.pl. Doradzimy w doborze tematów najlepszych do promocji. Pomożemy w przygotowaniu artykułów do publikacji.

Biuro reklamy eGospodarka.pl

Telefon: (22) 621 07 85
E-mail: reklama@egospodarka.pl
Skype: eGospodarka.pl