Seniorzy sięgają po portfel by płacić w e-sklepach
2006-06-13 10:10
Każde dziecko wie, że bardzo przyjemne rzeczy mają miejsce, gdy dziadek lub babcia sięgną po portfel. Prawidłowość tą zaczęli dostrzegać wreszcie szefowie spółek internetowych. Starsi wiekiem klienci, którzy przeważnie pozostawali poza pierwszą falą wielkiego internetowego skoku na handel, obecnie są jednym z ważniejszych źródeł wzrostu internetowej sprzedaży.
Przeczytaj także: Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
Wielu z surfujących po Sieci seniorów ma już za sobą kilka lat doświadczenia, co daje im wystarczającą pewność siebie, aby nacisnąć przycisk "Kup". Jako że grupa ta w krajach rozwiniętych ma dużo więcej wolnych pieniędzy od pozostałych, spółki internetowe tak modyfikują swoje strategie, aby do nich możliwie szybko dotrzeć."Grupa ta była w pewnym stopniu dotąd pomijana" - twierdzi cytowana przez "The New York Times" Heather Dougherty, analityk firmy Nielsen/NetRatings. "Starsze osoby nie są już w tej chwili żółtodziobami w tej dziedzinie. Nie mówimy o stulatkach, którzy dotąd nie widzieli komputera".
Według najnowszego badania opublikowanego przez Nielsen/NetRatings, w ciągu ostatnich 6 miesięcy w Stanach Zjednoczonych zakupy online zrobiło 27,4 mln osób w wieku 55 i więcej lat. Od czerwca zeszłego roku, starsi Amerykanie szybciej niż ogół populacji zwiększają internetowe zakupy ubrań, butów, kwiatów i prezentów.
Grupa ta jest bardzo ważna również w innych kategoriach. Trudno sobie wyobrazić na przykład prowadzenie internetowego pośrednictwa w sprzedaży wyjazdów turystycznych bez odwołania się do seniorów.
Opracowane na podstawie "The New York Times".
Przeczytaj także:
Polski e-commerce 2004 vs 2024
oprac. : Marcin Pijaczyński / Senior.pl