Branża retail lubi chmurę?
2019-03-19 11:34
Wnętrze sklepu © fot. mat. prasowe
Branża retail docenia nowe technologie, a wśród nich chmurę, którą uważa za jedno z kół napędowych transformacji cyfrowej w swoich firmach oraz kluczowe wsparcie procesów biznesowych - wynika z badania zrealizowanego przez SAP i Forrester Consulting.
Przeczytaj także: Polska gospodarka cyfrowa: ile jest warta?
Badacze SAP i Forrester Consulting sklasyfikowali firmy menedżerów retail z 9 krajów na: deklarujące się jako innowacyjne oraz pozostałe. 81% respondentów z pierwszej grupy rozpoczęło lub sfinalizowało już proces transformacji cyfrowej. W przypadku pozostałych odsetek ten sięgał 55%.Z chmurą bardziej innowacyjni
Zebrane dane wyraźnie wskazują, że ci detaliści, którzy nadają ton całej branży, skupiają się na budowaniu jak najlepszych doświadczeń swoich klientów, opierając się przy tym na najróżniejszych narzędziach. Dokładają starań, aby digitalizować łańcuch dostaw i wprowadzać najnowsze technologie zarówno do sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. Okazuje się również, że liderzy nie zamierzają osiąść na laurach i poprzestać na tym, co już udało im się osiągnąć - przeciwnie, nadal inwestują w rozwiązania cyfrowe, które mają wpływać na zwiększenie zaangażowania klientów.
Ci przedstawiciele branży retail, którzy chcą lepiej zrozumieć swoich klientów, dostawców oraz partnerów i nawiązać z nimi głębsze relacje, mogą wykorzystać do tego infrastrukturę chmurową. Retailerzy badani przez SAP i Forrester Research postrzegają chmurę jako kluczowy czynnik umożliwiający im realizację ich cyfrowych priorytetów. Są skłonni inwestować więcej w tę technologię w celu wsparcia procesów biznesowych, takich jak logistyka, badania i rozwój, jak również handel i sprzedaż.
fot. mat. prasowe
Wnętrze sklepu
Internet Rzeczy najlepszy dla retailu
Badani za najbardziej przyszłościowe technologie w kontekście rozwoju cyfrowej sprzedaży uważają Internet Rzeczy (88% wskazań), analitykę w czasie rzeczywistym (86%) oraz uczenie maszynowe (84%). Aż 92% uważa, że wprowadzenie tych procesów do chmury miałoby pozytywny wpływ na zdolność do cyfrowej transformacji całego ekosystemu firmy.
Retailerzy deklarujący się jako innowacyjni dostrzegają we wdrażaniu procesów transformacyjnych korzyści przekładające się na wzrost efektywności ich firmy (97% respondentów) oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej nad mniej zaawansowanymi technologicznie rywalami (93%).
Przeczytaj także:
Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
transformacja cyfrowa, retail, branża handlowa, nowe technologie, rozwiązania w chmurze, chmura
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)