Polacy chętniej korzystają z assistance domowego
2019-04-18 10:09
Hydraulik © Kurhan - Fotolia.com
Polacy coraz częściej sięgają po usługi assistance - wynika z ósmej już edycji badania realizowanego na zlecenie Mondial Assistance. Okazuje się, że w minionym roku skorzystało z nich aż 2 312 159 osób. Ciągle najpopularniejsze jest wsparcie samochodowe, ale widocznie dostrzegalny jest wzrost zainteresowania assistance domowym. Niemal 6 na 10 respondentów (57 proc.) wskazało, że ma ono dla nich największą wartość.
Przeczytaj także: Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
- Nasze statystyki dobrze oddają potencjał usług assistance. W ciągu ostatnich 5 lat o 54 proc. wzrosła ilość osób, które skorzystały z tego typu usług. Pokazuje to, że wykorzystywanie assistance domowego rośnie w bardzo szybkim tempie. Trend wzrostowy jest tutaj bardzo wyraźny. W 2018 roku aż 18 proc. nieprzychylnych zdarzeń losowych dotyczyła awarii w domu. To wzrost aż o 4 p.p. w porównaniu do 2017 roku – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Niezbędny fachowiec
27 proc. Polaków zadeklarowało, że w przypadku domowej awarii skorzystało z usług zagwarantowanego ubezpieczeniem fachowca. Co piąty ( 21 proc.) zadzwonił do tego, z którego pomocy korzysta zazwyczaj, a co ósmy (12 proc.) poszukał specjalisty w internecie.
- Na uwagę zasługuje fakt, że osoby, które posiadają usługi pomocowe w ramach produktów bankowych i ubezpieczeniowych korzystają z nich bardzo chętnie. W 2018 roku posiadacze assistance w ramach produktów bankowych skorzystali z nich 2,7 razy, a w ramach produktów ubezpieczeniowych 2,4 razy. Badania rynkowe pokazują, że klienci, którzy skorzystali z usług assistance bardzo je sobie cenią i są z tych usług usatysfakcjonowani. Zapewnienie klientom, nie tylko banków, dodatkowych usług assistance bezpośrednio wypływa na wizerunek firmy i buduje lojalność klientów – mówi Piotr Ruszowski.
Najczęstsze awarie sprzętu RTV i AGD
Ubezpieczeni posiadający assistance domowe najczęściej sięgają po usługi świadczone przez fachowców specjalizujących się w naprawach sprzętu AGD, RTV i komputerów. Naprawa taka może odbyć się na miejscu lub w serwisie.
fot. Kurhan - Fotolia.com
Hydraulik
- W 2018 roku najwięcej osób dzwoniących do naszego Centrum Operacyjnego potrzebowało pomocy przy naprawie urządzenia RTV/AGD lub PC (55 proc.), pomocy hydraulika (35 proc.), elektryka (6 proc.) oraz dekarza lub szklarza (po 2 proc.). Pamiętajmy jednak, że zakres oferowanych usług assistance domowego jest systematycznie powiększany. Pakiety assistance domowego będą ewoluowały tak jak rynek mieszkaniowy. Tworzone są w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, którzy w momencie awarii lub nieszczęśliwego wypadku w domu oczekują wsparcia, takiego jak pokrycie kosztów oraz umówienie interwencji różnych specjalistów w trybie assistance, czyli 7 dni w tygodniu, przez całą dobę. Home assistance wkrótce stanie się kompleksową usługą i pozwoli osobie, która posiada ubezpieczenie mieszkania nie tylko naprawić sprzęt ale też zrobić po awarii np. duży remont – dodaje Piotr Ruszowski.
Informacje o baaniu
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 1.02.2019 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano ósmy raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych, będące źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
ubezpieczenia, ubezpieczyciele, usługi Assistance, assistance domowe, zachowania konsumentów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)