Internet Rzeczy potężnym narzędziem w rękach sprzedawców
2019-05-07 09:28
![Internet Rzeczy potężnym narzędziem w rękach sprzedawców [© WrightStudio - Fotolia.com] Internet Rzeczy potężnym narzędziem w rękach sprzedawców](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/nowe-technologie/Internet-Rzeczy-poteznym-narzedziem-w-rekach-sprzedawcow-218189-200x133crop.jpg)
Internet Rzeczy © WrightStudio - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-commerce: jak zwiększyć sprzedaż?
Organizacje stały się bardziej otwarte i aktywne w aspekcie wdrażania i wykorzystywania rozwiązań Internetu Rzeczy (IoT) w całym przedsiębiorstwie, jak wynika z drugiego badania Intelligent Enterprise Index przeprowadzanego dorocznie przez firmę Zebra Technologies. Przekłada się to na nowe możliwości rozwoju biznesu. Z badania wynika, że blisko połowa ankietowanych detalistów (42 proc.) umożliwia pracownikom korzystanie z danych w czasie rzeczywistym. Dzięki dostępowi do aktualnych informacji na temat kupujących i zapasów, pracownicy punktów sprzedaży mogą swobodniej nawiązywać bezpośredni kontakt z klientami, a także obsługiwać ich szybciej i wydajniej. Tradycyjne sklepy po wdrożeniu rozwiązań Internetu Rzeczy mogą zapewnić wygodne i bezproblemowe zakupy. Ta implementacja pozwala organizacji pozyskać również dane niezbędne do opracowania nowych strategii zachęcających klientów internetowych do odwiedzenia sklepów fizycznych.Detaliści zaczynają dostrzegać zalety działalności w środowiskach opartych na danych. W związku z tym liczba inwestycji w rozwiązania IoT będzie rosnąć. Aż 74 proc. respondentów spodziewa się wzrostu inwestycji w Internet Rzeczy w swojej firmie w ciągu najbliższych 12–24 miesięcy, a ponad połowa ankietowanych (58 proc.) przewiduje, że ich organizacja planuje pełne wdrożenie IoT do końca następnego roku. Jeśli chodzi o rozszerzenie zakresu i skali wdrożenia rozwiązań Internetu Rzeczy w przedsiębiorstwie, prawie 60 proc. pracowników sklepów spodziewa się ich implementacji w całej firmie, a 30 proc. przeprowadza już wdrożenie na tym poziomie.
fot. WrightStudio - Fotolia.com
Internet Rzeczy
Internet Rzeczy potężnym narzędziem w rękach sprzedawców.
Wygoda klienta nadal jest głównym czynnikiem zachęcającym organizacje do wdrażania rozwiązań Internetu Rzeczy w sklepach. Trzy czwarte respondentów wykorzystuje już dane wygenerowane przez te rozwiązania, by poprawiać wrażenia i doświadczenia konsumentów. Detaliści, którzy opierają decyzje biznesowe na oczekiwaniach klientów, koncentrują się na najważniejszych dla nich kwestiach. Jedną z nich jest wykorzystywanie danych osobowych. Z badania wynika, że właściciele sklepów proaktywnie podchodzą do obaw klientów związanych z bezpieczeństwem, a 54 proc. zamiast przeprowadzać rutynowe kontrole, stale monitoruje dane, by zapewnić ich prywatność.
Prowadzenie „inteligentnego przedsiębiorstwa” oznacza dla dzisiejszych sprzedawców inwestycje w nowe technologie i wykorzystywanie danych z tych rozwiązań, aby zapewnić klientom lepszą obsługę na każdym etapie ich ścieżki do zakupu. Angażując się w realizację tych założeń, organizacje tworzą solidniejsze podstawy, które ułatwią im uzyskanie przewagi konkurencyjnej na dzisiejszym rynku e-commerce.
Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny na Europę Środkową
![Handel z rekordowymi długami [© Freepik] Handel z rekordowymi długami](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/dlugi/Handel-z-rekordowymi-dlugami-265418-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)