System personalizacji Google
2006-06-22 00:03
Przeczytaj także: Personalizacja w Google
Badacze przewidują, że sprzedawcy i reklamodawcy będą się licytować o czas antenowy dla swoich reklam w taki sam sposób, jak w tej chwili o słowa kluczowe w wyszukiwarce Google.
Strony towarzyskie
Naukowcy Google wierzą, że system mógłby być wykorzystany do kierowania innych informacji do komputera użytkowników telewizji. "Możemy zbierać fragmenty z Internetu opisujące aktorów pojawiających się w filmie lub przedstawiać mapy miejsc akcji filmu w trakcie jego trwania" - napisali.
Zespół twierdzi, że masowa personalizacja mogłaby także pozwolić widzom tych samych programów łączyć się ze stronami towarzyskimi. To pozwoliłoby na chat w czasie rzeczywistym i pozwoliłoby fanom dyskutować i komentować programy, które oglądają.
Inne aplikacje obejmują dostarczanie nadawcom dokładnych, rzeczywistych danych na temat oglądalności, czy umożliwienie widzom tworzenia video zakładki ich ulubionych programów.
W tym ostatnim przykładzie widzowie oglądający usługi na żądanie, naciskaliby przycisk , żeby zidentyfikować program lub szczególną część, która wzbudziła ich zainteresowanie.
Dźwięki zebrane w czasie, kiedy guzik był naciśnięty, pozwolą widzom wyszukać całe programy lub klipy z sieciowej filmowej bazy danych.
Wizja przyszłości
Chociaż system ma wiele potencjalnych implikacji, ma także wiele potencjalnych przeszkód. Tło dźwiękowe koliduje z systemem wyszukującym dokładne informacje. Jednak badacze wierzą, że mogą zebrać wystarczająco „czyste” fragmenty dźwięku i trwające na tyle długo, żeby system działał.
W swoich eksperymentach "in-living-room" badacze pokazali, że system może prawidłowo identyfikować właściwy program za każdym razem.
Ale testy korzystały z bazy danych na która złożyły się tylko 24 godziny dźwięku. Największą przeszkodą dla prawdziwego światowego systemu może być stworzenie samej dźwiękowej bazy danych. Trzymanie wszystkich ścieżek dźwiękowych i posiadanie wystarczającej mocy do obróbki ogromnej bazy danych może być trudne z uwagi na tysiące godzin audycji telewizyjnych na świecie każdego dnia.
Ale mimo tych przeszkód, badacze są pewni, że system może działać i może być wykorzystywany w urządzeniach takich jak telefony komórkowe czy PDA i dla różnych treści.
"Treść medialna może pochodzić z różnych źródeł takich jak radio, filmy czy scenariusze, gdzie widzowie znajdują się w miejscu z normalnych tłem dźwiękowym (terminal lotniska, impreza/zabawa, lub koncert muzyczny)" - piszą badacze.
![Historia online w Google po polsku [© stoupa - Fotolia.com] Historia online w Google po polsku](https://s3.egospodarka.pl/grafika/historia-online/Historia-online-w-Google-po-polsku-MBuPgy.jpg)
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl