Przygotowując kreację do wysyłki mailingu powinniśmy skupić się przede wszystkim na odbiorcy - jego potrzebach i korzyściach, jakie uzyska dzięki naszej ofercie. To podstawowy sposób na zainteresowanie odbiorców informacjami, które chcemy mu przekazać w mailu. Na co jeszcze zwrócić uwagę, aby nasz mailing był skuteczny i zainteresował odbiorców w dobie powszechnego pośpiechu, braku czasu oraz natłoku informacji?
Przeczytaj także:
Jak przygotować mailing, aby nie trafić do spamu
Poniżej zebraliśmy w siedmiu punktach informacje, które naszym zdaniem są najistotniejsze podczas przygotowywania kreacji do mailingu.
1. Prosta i przejrzysta treść
Celem mailingu nie jest przekazanie wszystkich szczegółowych informacji na temat oferty a przekonanie użytkownika, że warto poświęcić czas na przeczytanie maila, kliknięcie w link i skorzystanie z oferty.
Przygotowując mailing zwróćmy więc uwagę na to, by nie przeładować go treścią. Treść powinna być
krótka i konkretna, napisana
prostym i dynamicznym językiem. Zbyt duża liczba szczegółów zniechęca do zapoznania się z treścią. Skupmy się na tym, co w naszej informacji jest
najważniejsze dla odbiorcy maila. Szczegółowe informacje o prezentowanej ofercie możemy umieścić na stronie, do której przekierujemy użytkownika klikającego w link umieszczony w mailu.
Całość przedstawmy w sposób najbardziej przystępny, jak to możliwe. W tekście umieszczonym w mailingu stosujmy
wypunktowania,
wytłuszczenia lub użyjmy
innego koloru do zaznaczenia najistotniejszych informacji.
Zrezygnujmy też ze
zbytecznych ozdobników, które odwracają uwagę od najistotniejszych treści. Zwróćmy uwagę na takie szczegóły jak np. używana
czcionka – wybierzmy taką, która jest prosta i czytelna (np. Arial, Georgia, Tahoma, Times New Roman). Im bardziej czcionka jest ozdobna, tym trudniej się ją czyta i automatycznie wzrasta ryzyko, że użytkownik wcale nie zapozna się z naszą informacją. Nasza wiadomość powinna być
jasna,
czytelna i
przejrzysta.
2. Grafika – jaka i ile?
Grafika umieszczona w mailu jest bardzo istotna i ma ogromny wpływ na odbiór naszej wiadomości. Jej zadaniem jest
zainteresowanie i przyciągnięcie uwagi odbiorców a jednocześnie
poinformowanie co jest treścią naszej wiadomości. Pamiętajmy jednak, by nie przytłoczyła naszego maila i zbytnio nie odwracała uwagi od tego co najważniejsze, czyli CTA.
Zwróćmy też uwagę, czy grafika w mailingu jest
spójna z całym naszym przekazem – czy nie sugeruje innych treści, niż jest to w rzeczywistości.
Pamiętajmy również, by grafika nie była
zbyt ciężka, gdyż nasz mailing będzie otwierać się wtedy dużo wolniej przez co użytkownik prawdopodobnie przejdzie do innych wiadomości, nie czekając na wyświetlenie naszych treści (zalecana waga mailingu wynosi do 60 kB).
Kolejną ważną kwestią jest opisanie naszych obrazków za pomocą parametru
ALT. Dzięki temu użytkownik, któremu obrazki w treści wiadomości nie wyświetlają się automatycznie, zobaczy zamiast pustych miejsc słowny opis będący dodatkową zachętą do pobrania obrazów.
3. Wezwanie do działania
Dobrze przygotowany mailing powinien zawierać wyraźne wezwanie do działania (
Call To Action czyli w skrócie
CTA). Jest to link zawarty w mailu, który po kliknięciu przenosi użytkownika do odpowiedniej strony internetowej, na której użytkownik będzie mógł dokończyć działanie (np. dokonać zakupów w sklepie).
Celem CTA jest kliknięcie i finalizacja akcji.
Nasze CTA może mieć różną formę. Może to być „
przycisk” w formie buttona,
wyróżniony tekst,
ikonka. Ważne, by był
bardzo dobrze widoczny (wyróżniający się w stosunku do pozostałych elementów mailingu) i w sposób jednoznaczny
informował użytkownika, co nastąpi po kliknięciu w niego (np. „Kupuję”, „Chcę wypróbować darmowe konto”, „Czytaj więcej”, „Pobierz darmowy e-book”).
Dla
wyróżnienia naszego CTA możemy użyć kontrastujących kolorów, większej czcionki, ramki lub buttonu z tekstem w środku. Postarajmy się też o to, by był
łatwy do kliknięcia (również na smartfonach) - minimalna zalecana wielkość buttonu to 44x44 px.
Nasze wezwanie do działania umieśćmy
nad linią załamania mailingu. Dobrze jest też drugi raz umieścić je na końcu maila (szczególnie jeśli jest on dość długi).
4. Najważniejsze informacje nad linią załamania mailingu
W dobie panującego braku czasu mamy tylko kilka sekund, by przekonać odbiorcę, że warto zapoznać się z informacją od nas. Postarajmy się więc, by w górnej części mailingu umieścić te informacje, które mają
decydujące znaczenie dla użytkownika.
Komponując układ naszej wiadomości mailowej zwróćmy uwagę na dwa najważniejsze pola.
Pierwsze 100 pikseli, to miejsce, które wyświetla się użytkownikowi w podglądzie wiadomości (jeszcze przed otwarciem maila). Tutaj mamy ostatnią szansę, by przykuć uwagę użytkownika i przekonać go, że warto czytać dalej.
Drugim istotnym miejscem, jest część do
linii załamania mailingu. Jest to obszar, który widzi odbiorca po otwarciu wiadomości (zanim zacznie scrollować treść mailingu w dół). Jest to pierwsze 350 pikseli wysokości. Tutaj powinniśmy umieścić wszystko co najistotniejsze w naszej wiadomości oraz nasze wezwanie do działania.
5. Szerokość, długość, responsywność
Przygotowując kreację do naszego mailingu postarajmy się, by
szerokość maila nie przekraczała 600 pikseli. Dzięki temu będzie się dobrze wyświetlać na większości ekranów desktopowych.
Długość maila może być dowolna, warto jednak nie przekraczać 2.000 pikseli.
Inną istotną kwestią jest
responsywność naszej wiadomości. Chodzi o to, by szerokość i układ naszej wiadomości automatycznie dostosował się do rozdzielczości smartfonów, na których coraz więcej użytkowników odbiera swoją pocztę mailową. Responsywne maile zmieniają układ treści zazwyczaj przy szerokości 480px. Mail jest przekształcany w jednokolumnowy (druga kolumna w mailingu jest przenoszona pod pierwszą a trzecia – pod drugą).
6. Nagłówek i stopka
Tak jak przy pisaniu listu, przygotowując mailing warto zadbać też o całościowy wygląd naszej wiadomości. Na samej górze umieśćmy nagłówek, pod nim treść główną a na końcu nie zapomnijmy o stopce.
W
nagłówku umieśćmy logo naszej firmy, preheader oraz ewentualnie link do podglądu wiadomości.
W
treści głównej umieścimy to, co chcemy przekazać odbiorcom naszego mailingu. Możemy to zrobić używając tekstu i grafiki. Nie zapomnijmy również o CTA.
W
stopce powinniśmy umieścić informację, kto jest nadawcą maila: pełna nazwa firmy i adres, dane kontaktowe a także informację o Administratorze Danych Osobowych. Tutaj też powinna być umieszczona możliwość wypisania się z bazy mailingowej.
Warto zadbać również o to, by nasz mailing i cała komunikacja z użytkownikami była
spójna graficznie i treściowo z wizerunkiem naszej firmy i grafiką/barwami używanymi na naszej stronie internetowej.
7. Jak uniknąć trafienia do spamu
Przygotowując mailing musimy też zadbać o to, by nasz mailing nie trafił do spamu. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule:
Jak przygotować mailing, aby nie trafić do spamu tutaj więc przypomnimy tylko najważniejsze informacje.
Starajmy się nie robić mailingu w postaci jednej dużej grafiki „załatwiającej” nam wszystko, tylko podzielmy ją na mniejsze (najlepiej poziome) części. Dzięki temu mamy większą szansę, że nasza wiadomość pozytywnie przejdzie przez filtry antyspamowe, a dodatkowo mamy możliwość lepszej kompresji obrazków bez straty na ich jakości.
W pierwszej kolejności zwróćmy też uwagę na
proporcję grafiki do tekstu. Postarajmy się możliwie dużo informacji umieścić w postaci odpowiednio sformatowanego tekstu. Zrezygnujmy też z
załączników a
wagę mailingu ograniczmy do 50-60 kB.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jaki tytuł mailingu będzie najlepszy, polecamy zapoznanie się z artykułem:
Jak temat maila wpływa na open rate i skuteczność mailingu?
Szukasz nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów? Skorzystaj z naszej bazy mailingowej. Mamy ponad 760 tys. adresów e-mail i różnorodne kryteria targetowania. Pomożemy w doborze właściwej grupy docelowej i przygotowaniu kreacji.
Biuro reklamy eGospodarka.pl
Telefon: (22) 621 07 85
E-mail: reklama@egospodarka.pl
Skype: eGospodarka.pl