Co hamuje efektywność pracy?
2019-06-14 12:17
![Co hamuje efektywność pracy? [© Dan Race - Fotolia.com] Co hamuje efektywność pracy?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/efektywnosc-pracy/Co-hamuje-efektywnosc-pracy-219673-200x133crop.jpg)
Co hamuje efektywność pracy? © Dan Race - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czy nowe technologie rzeczywiście podnoszą produktywność?
Mało efektywne narzędzia pracy nie pozostają również bez wpływu na pracowników. Jak się okazuje, kiepskiej jakości zaplecze technologiczne to powód frustracji (47%), niskiej efektywności (43%) oraz utraty motywacji do pracy (41%).- Wyzwania, którym obecnie muszą sprostać współczesne firmy są ogromne. Szybkie tempo zmian sprawia, że przedsiębiorstwo musi działać sposób bardzo elastyczny. Wymaga to odpowiedniego dostosowania zaplecza technologicznego i kultury organizacyjnej – powiedział Paweł Barski, Marketing Director w Ricoh Polska. – Podczas podejmowania decyzji o inwestycji w nowe narzędzia należy wziąć pod uwagę możliwość ich aktualizacji i dopasowania do zmieniających się potrzeb - dodał.
fot. Dan Race - Fotolia.com
Co hamuje efektywność pracy?
Wyniki badań Ricoh wskazują trzy główne czynniki. Są to: skomplikowana digitalizacja dokumentów (41%), nieefektywne procesy wewnętrzne (39%) oraz nieintuicyjny system archiwizacji (37%).
Jakie korzyści może przynieść wdrożenie nowoczesnych narzędzi?
Reprezentanci europejskiej kadry zarządzającej są przekonani, że wdrożenie nowoczesnych narzędzi oznacza większą efektywność (70%) i motywację do pracy (68%), ale również możliwość lepszego wykorzystania posiadanych przez pracowników kompetencji (67%). Nowoczesne narzędzia umożliwiają ponadto wdrożenie pomysłów i innowacyjnych rozwiązań (67%) oraz redukują liczbę godzin poświęcanych zwykle realizacji żmudnych zadań (66%). Innowacje w miejscu pracy to nie tylko wynik technologicznej rewolucji, ale również sposób na dotrzymanie jej kroku. Wymaga to jednak inwestycji w narzędzia, które odpowiadają zarówno obecnym, jak i przyszłym potrzebom firmy.
O badaniu
Badanie przeprowadzono w styczniu 2019 r. na grupie 2550 przedstawicieli kadry zarządzającej m.in. z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)