Ubezpieczyciele muszą myśleć o UX
2019-06-18 10:44
Ubezpieczyciele muszą myśleć o UX © Jakub Jirsák - Fotolia.com
Firmy z branży ubezpieczeniowej poszukają skutecznych rozwiązań, które umożliwiają wykorzystywanie danych z systemów backendowych do tworzenia stron internetowych. Jest to szczególnie ważne dla ubezpieczycieli sprzedających znaczną liczbę polis przez niezależnych agentów.
Przeczytaj także: Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
Jak wynika z danych Interact, pracownicy poświęcają 19,8% czasu na poszukiwanie informacji i dokumentów niezbędnych do skutecznego wykonywania swojej pracy. To równowartość jednego dnia w tygodniu pracy. W przypadku organizacji zatrudniających 1000 lub więcej pracowników zmarnowany czas może skutkować roczną stratą do 10 milionów złotych.Oto cztery obszary do zanalizowania, dzięki którym można wyeliminować kosztowne błędy w UX, negatywnie oddziałujące na przedsiębiorstwa:
- Przestarzała aplikacja użytkownika. Kiedy po raz ostatni aktualizowałeś aplikacje na swojej stronie? Jeśli ostatnia aktualizacja miała miejsce trzy lub więcej lat temu, nadszedł czas na odświeżenie aplikacji. Użytkownicy, w tym agenci, oczekują, że strony będą działać z łatwością, a poruszanie się po nich będzie intuicyjne.
- Zbyt skomplikowane formularze. Jest to szczególnie istotne dla ubezpieczycieli, którzy korzystają z niezależnych agentów do sprzedaży polis. UX obarczony trudnościami w nawigacji, niejasnymi instrukcjami i nadmiernie złożonymi lub niewygodnymi formularzami, prowadzi do porzucania formularzy. Jeżeli stworzymy sprawny UX, zarówno niezależnym, jak i zatrudnionym agentom, łatwiej będzie sprzedawać produkty, co wpłynie na uniknięcie frustracji spowodowanej zawiłością systemów.
- KPI trudne do śledzenia. Jeżeli agenci nie mogą łatwo śledzić wyznaczanych celów, UX pogarsza ich efekty sprzedażowe. Zapobiec temu może szybki dostęp do KPI i uporządkowanie danych dotyczących postępów w realizacji zadań w sposób łatwy do zrozumienia i przedstawiający całokształt procesu.
- Zdecentralizowane dane. Pojedynczy pulpit, który automatycznie wyświetla ważne dane z różnych systemów, będzie wspierał agenta w zakresie dostarczania informacji oraz organizacji pracy. Ważna będzie także redukcja czasu poświęcanego na poszukiwanie danych, co zwiększa produktywność.
Wilson Man, główny konsultant w dziale usług globalnych
Przeczytaj także:
Jakie wyniki osiągają TUW-y?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)