Na zagraniczne wakacje rusza 7 na 10 Milenialsów
2019-06-19 11:41
Wakacje © soft_light - Fotolia.com
Przed nami wyniki badania zrealizowanego przez firmę Revolut pośród polskich Milenialsów, którzy stanowią dziś silną, liczącą sobie przeszło 300 tys. osób, grupę jej klientów. Odpowiedzi, których udzieliło 2 tys. respondentów dowodzą, że pokolenie Y systematycznie gromadzi fundusze na wakacje, które tego lata pozwolą jego reprezentantom odwiedzić ponad 100 krajów. 28% wskazań dotyczy Polski, popularnością cieszą się również Włochy (11%) i Hiszpania (9%). Wśród wskazywanych destynacji nie brakuje też miejsc znacznie bardziej egzotycznych, jak Seszele, Nepal czy Wyspy Salomona.
Przeczytaj także: Turystyczne trendy: gdzie na wakacje w Polsce?
Gdzie na wakacje pojadą Milenialsi?
Przeprowadzone badanie udowodniło, że Milenialsi korzystający z Revolut są otwarci na przemierzanie globu. Wakacje w Polsce planuje jedynie 28% z nich, pozostali (70%) udadzą się dalej. Wśród najbardziej popularnych zagranicznych kierunków znalazły się Włochy (11%), Hiszpania (9%) oraz Chorwacja (8%). Koleje miejsca w zestawieniu przypadły w udziale Grecji (7%), Portugalii (5%) i USA (3%). Po 2% badanych uda się do Turcji i Tajlandii. Około 1% wskazało z kolei na Bułgarię, Egipt, Ukrainę, Francję, Wielką Brytanię, Japonię i Wietnam. Taki sam odsetek badanych nie wyjedzie nigdzie, a kolejny 1% nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji o miejscu urlopu.
Okazuje się zatem, że Milenialsi wybierają nieco inne kierunki niż respondenci badań Polskiej Izby Turystyki (2018) czy firmy Neckermann (2019), gdzie prym wiodły Grecja, Turcja i Bułgaria. Klienci Revolut częściej wybierają nieco droższe Włochy, Hiszpanię i Chorwację.
“Revolut to społeczność osób kochających podróże. To grupa niezwykle cenna z punktu widzenia usługodawców branży turystycznej. Sądzę, że w interesie operatorów wycieczek, linii lotniczych oraz sieci hoteli jest zabieganie o względy użytkowników Revolut, na przykład poprzez oferowanie im atrakcyjnych zniżek. Potencjał naszej grupy użytkowników dostrzegły już takie marki jak airbnb, itaka i booking.com” - mówi Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.
fot. soft_light - Fotolia.com
Wakacje
Auto czy samolot?
O ile do Chorwacji można wybrać się autem, a na Ukrainę pociągiem, to przy wyprawie do Wietnamu lub Japonii jedyną optymalną opcją jest samolot. 60% użytkowników Revolut, którzy zgodzili się wziąć udział w ankiecie, by dotrzeć na upragnione wakacje wybierze transport lotniczy. 29% pojedzie samochodem. Mijając autem wiele granic i tankując po drodze dobrze jest nie martwić się o wymianę walut. Na pociąg decyduje się 2%, a na autokar tyle samo co na autostop, czyli zaledwie 1% podróżujących. Polscy milenialsi ewidentnie preferują samolot lub własne auto. Podobne wnioski wysnuć można z badania Mondial Assistance, gdzie na auto wskazało 25%, a na samolot 63% respondentów (2019).
Płatności za granicą
Polscy milenialsi, którzy wzięli udział w badaniu, płacą na wakacjach na wiele sposobów. 89% korzysta z Revolut, ale wiele osób wspiera się także kartą tradycyjnego banku (40%) i wypłaca gotówkę. Przeszło 32% wypłaca obce waluty z bankomatów, a co czwarta osoba korzysta również z kantoru. Spośród nich większość wybiera kantor w Polsce (26%), ale są też osoby korzystające z kantoru za granicą (8%). Bardzo niewielka grupa wyrusza na urlop zabierając ze sobą kryptowaluty (1%). Tak zróżnicowane podejście daje dodatkowe bezpieczeństwo, bo zawsze warto mieć “plan B”, a nawet “plan C” i oprócz Revolut, mieć też kartę banku i trochę gotówki (np. dolary).
Wakacyjny budżet
Na koniec ankiety padło pytanie o planowany w tym roku budżet wakacyjny na jedną osobę. Odpowiedzi ułożyły się podobnie we wszystkich przedziałach. Poniżej 1000 zł na osobę wyda 19% respondentów, pomiędzy 1 i 2 tys./os. około 22%, a między 2 i 3 tys./os. 20%. Mniej reprezentowana jest grupa, która planuje wydać między 3 i 4 tys. zł/os. (10%). Następnie, ponad 4 tys. zł/os. wyda co piąty badany (20%). 8% polskich użytkowników Revolut w wieku 18-38 lat, nie zdecydowało jeszcze jaką kwotę przeznaczy na tegoroczne wakacje.
Przeczytaj także:
90% Milenialsów i Zetek stawia na zakupy online. Jakie mają zwyczaje?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)