Uzależnienie od mediów społecznościowych nam nie grozi?
2019-07-05 11:41
![Uzależnienie od mediów społecznościowych nam nie grozi? [© ra2 studio - Fotolia.com] Uzależnienie od mediów społecznościowych nam nie grozi?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media-spolecznosciowe/Uzaleznienie-od-mediow-spolecznosciowych-nam-nie-grozi-220405-200x133crop.jpg)
Social media © ra2 studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: YouTube angażuje bardziej niż Facebook
W minionym roku regularnymi użytkownikami mediów społecznościowych było 56 proc. mieszkańców Unii Europejskiej pomiędzy 16. a 74. rokiem życia. Taki wynik nie szokuje, ale trzeba podkreślić, że od czasu, od kiedy Eurostat rozpoczął badania w tym zakresie, odsetek osób korzystających z social mediów stale rośnie - w 2011 roku sięgał on 38 proc. Jak w tym bilansie wypadają polscy internauci? Okazuje się, że nasze zaangażowanie w portale społecznościowe odbiega nie tylko od czołówki UE, ale plasuje nas również za średniakami.Wprawdzie od Bałtyku po Tatry klikamy wszyscy, to jednak zaledwie co drugi z nas korzysta z Facebooka, Twittera, Instagrama czy Pinteresta. Wynik 50 proc. daje nam miejsce w ogonie europejskiej stawki. Niższe rezultaty osiągają jedynie Słoweńcy, Włosi i Francuzi. Poniżej unijnej średniej plasują się także m.in. Bułgarzy, Węgrzy i Niemcy. Kto w takim razie zawyża średnią Starego Kontynentu? Liderami są Duńczycy. Tych to koniem trzeba odciągać od pisania i komentowania postów w Internecie. Prawie 8 na 10 mieszkańców Królestwa Danii (79 proc.) jest uzależnionych od mediów społecznościowych. Na drugim stopniu cyber-podium znaleźli się Belgowie z rezultatem 73 proc. Brązowy medal w tym zestawieniu przypada ex aequo Brytyjczykom (z powodu Brexitu pewnie wkrótce wypadną ze stawki) oraz Szwedom. W obu tych narodach 7 na 10 internautów regularnie korzysta ze społecznościówek. Po przeanalizowaniu tych danych i głębszym zastanowieniu można więc dojść do wniosku, że nad Wisłą wcale tak bardzo nie bujamy w internetowych obłokach i z nosem w ekranie smartfona.
fot. ra2 studio - Fotolia.com
Social media
Najwięcej z mediów społecznościowych korzystają młodzi mieszkańcy europejskiej wspólnoty. Aż 88 proc. obywateli UE w wieku od 16 do 24 lat przyznaje się do fascynacji tego typu portalami.
Media społecznościowe to nie tylko rozrywka, ale też źródło informacji. Łatwiej jest wejść np. na FB i przejrzeć najnowsze posty z portali, blogów, serwisów informacyjnych niż po kolei odwiedzać strony. W mediach społecznościowych sami ustalamy jakie treści nas interesują i w jaki sposób je filtrujemy. Mamy wszystko w jednym miejscu i pod kontrolą. To również ważny element przy prowadzeniu własnego biznesu. Bezpośredni kontakt z klientem czy kontrahentem jest wielkim atutem mediów społecznościowych. Myślę, że z każdym rokiem średnia unijna oraz procent polskich internautów w podsumowaniu Eurostatu będą rosnąć – komentuje raport Bartosz Gadzimski, CEO Zenboxa – firmy zajmującej się dostarczaniem hostingu internetowego.
Najwięcej z mediów społecznościowych korzystają młodzi mieszkańcy europejskiej wspólnoty. Aż 88 proc. obywateli UE w wieku od 16 do 24 lat przyznaje się do fascynacji tego typu portalami. Młodzi Polacy zawyżają średnią. U nas aż 91 proc. z nich regularnie zamieszcza, komentuje i udostępnia posty w sieci. Zupełnie inaczej to wygląda w przypadku seniorów. Unijna średnia wśród ludzi w wieku 65-74 lat to 19 proc. W Polsce tylko co dziesiąty senior korzysta z mediów społecznościowych.
![Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych [© pixabay.com] Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kryptoreklama/Olimp-Laboratories-ukarany-za-kryptoreklame-w-mediach-spolecznosciowych-254490-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)