Stacja paliw najlepsza na kawę na mieście
2019-07-10 11:31
Kawa © amenic181 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nowy trend: picie kawy ze spożywczego
Rynek kawowy w Polsce ulegał w ostatnim czasie dość intensywnym przemianom. Na popularności zyskały m.in. kąciki kawowe aranżowane na stacjach paliw, nieco straciły kawiarnie, które muszą walczyć o klientów na bardzo konkurencyjnym rynku. Coraz częściej kawę oferują również sklepy convenience czy piekarnie. Po raz pierwszy w historii badania pierwszym wyborem przestała być kawa u znajomych. Dość wysoko w zestawieniu uplasowały się restauracje i fast foody, co oznacza, że kawa jest zwieńczeniem spożywanego tam posiłku.Liderem pośród kawiarni sieciowych okazał się Starbucks, z kolei najchętniej wybieranym kącikiem kawowym – Stop Cafe. Jeżeli chodzi o sklepy convenience, to palmę pierwszeństwa bezapelacyjnie dzierży tu Żabka (48%), pozostałe uzyskały wynik na poziomie 2% i niższym.
Polacy zazwyczaj piją trzy kawy dziennie. Ulubiona kawa Polaków jest gorąca, o raczej mocnym smaku i intensywna, lekko kwaśna i bez dodatków syropów. Kawę „na mieście” badani najczęściej piją kilka razy w tygodniu. Co dziesiąty badany robi to codziennie, zdecydowanie częściej są to mężczyźni niż kobiety. Najczęstszą przyczyną, dla której respondenci sięgają po kawę jest jej smak.
fot. mat. prasowe
Miejsca picia kawy na mieście
Rynek spożycia kawy na mieście istotnie się zmienił w ostatnich latach. Miejsca, które kiedyś zupełnie nie były kojarzone z możliwością wypicia kawy szturmują rynek. Picie kawy w sklepie spożywczym jest niemal tak popularne jak w kawiarni czy to sieciowej czy prywatnej. O swój kawałek „toru kawowego” walczą też piekarnie. Co ciekawe, picie kawy w restauracji czy w fast foodzie jest częstsze niż w kawiarni. To pokazuje, jak bardzo zmienia się polski kawosz. Pierwsza kawa często pita jest niejako po drodze, kupiona na stacji paliw czy w sklepie convenience. Z kolei jedząc posiłek na mieście też zwieńczamy go kawą. Dlatego typowe kawiarnie musiały nieco oddać pola innym podmiotom i poszerzać swoją ofertę o słone przekąski niosące znamiona lunchu. Bardzo ciekawy jest spadek zainteresowania kawą u znajomych. Może to wynikać z tego, że coraz częściej ze znajomymi spotykamy się właśnie na mieście – komentuje Dominika Czubatka z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze kawiarnie sieciowe
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze kąciki kawowe
Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (ankiety on-line na panelu badawczym epanel.pl) na łącznej próbie N=1713 osób w wieku 16-65 lat. Badanie zostało zrealizowane w dniach 5-21.06.2019 roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)