Co i za ile reklamuje branża finansowa?
2019-07-11 12:43
Reklama telewizyjna © kantver - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
Z danych IMM wynika, że największe budżety branża finansowa przeznaczyła na reklamę w telewizji. Było to aż 117,1 mln zł. Reklama w radiu pochłonęła 19,4 mln zł, a przekazy prasowe kosztowały 4,8 mln zł.Budżety reklamowe lokowano głównie w poniedziałki i niedziele - reklama emitowana w te właśnie dni kosztowała 43 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe (18,4 mln zł) dotyczyły piątków.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe branży finansowej w podziale na media
Najhojniejszym reklamodawcą czerwca okazał się Credit Agricole, który zainwestował w reklamę niemal 12 mln zł. Na kolejnych miejscach uplasowały się Pekao (11,3 mln zł), Obligacje Skarbowe (9 mln zł), PZU (8,9 mln zł) oraz Santander Bank Polska (8,6 mln zł).
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe branży finansowej w podziale na dni tygodnia
W czerwcu 2019 roku najwyższe budżety w branży finansowej zostały przeznaczone na reklamy bankowości (51 proc.) oraz usług finansowych (17 proc.).
fot. mat. prasowe
Marki o największych wydatkach reklamowych
Inwestowano również w promocję m.in. ubezpieczeń oraz kart płatniczych.
W czerwcu 98 proc. budżetu reklamowego branży finansowej (133,4 mln zł) zostało przeznaczone na promocję w blokach reklamowych.
fot. mat. prasowe
Typy reklamowanych produktów
2 proc. wszystkich wydatków (ok. 3,1 mln zł) przeznaczono na plansze sponsorskie.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe branży finansowej w podziale na reklamę i plansze sponsorskie
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)