eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyZakupy online zupełnie spowszednieją?

Zakupy online zupełnie spowszednieją?

2019-09-13 10:07

Zakupy online zupełnie spowszednieją?

Zakupy online © william_potter - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Wprawdzie Polacy ciągle dość tradycyjnie podchodzą do zakupów online, traktując internet jako swoistego rodzaju katalog wysyłkowy, to jednak z roku na rok zauważa się wzrost popularności szybkich i wygodnych rozwiązań e-commerce. Potwierdzeniem tego są chociażby rezultaty opracowanego przez Autopay Research badania “Jak kupujemy w internecie 2019”. Czy można się spodziewać, że sieć stanie się w końcu podstawowym miejscem robienia zakupów?

Przeczytaj także: Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe

Aktualnie odsetek respondentów, którzy deklarują dokonywanie zakupów online, sięga 89 proc. To najwyższe wskazanie na przestrzeni czteroletniego cyklu analiz sytuacji panującej na polskim rynku e-commerce i wzrost o 4 proc. względem poprzedniego roku. Na przestrzeni tych lat widoczne są również zmiany w postawach, które reprezentują e-konsumenci.
- Najważniejszym kryterium wyboru sklepu internetowego pozostają ceny oferowanych w nim produktów. Jednak coraz większą rolę odgrywa wygoda realizacji zakupu (wzrost z 48 na 55 proc.), wiarygodność sklepu (wzrost z 35 na 51 proc.) oraz możliwość łatwego zwrotu towaru (wzrost z 22 na 38 proc.). Jeśli ten trend się utrzyma, wkrótce możemy spodziewać się zmiany oczekiwań wobec e-sklepów. Klienci będą szukali nie tyle miejsc, gdzie jest tanio, tylko gdzie kupią szybko, wygodnie i bezproblemowo - ocenia Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media i Autopay.

fot. mat. prasowe

Czy kupuje Pan(i) jakieś produkty lub usługi przez internet?

Odsetek osób deklarujących kupowanie przez internet wynosi obecnie 89 proc.


Chcemy coraz wygodniejszych metod płatności


Analogiczna tendencja zaznacza się w przypadku deklaracji odnośnie preferowanych w czasie zakupów online metod płatności. Wprawdzie niemal połowa badanych wskazuje na zapłatę przy odbiorze i przelew na konto, to jednocześnie istotnie zaznacza się rosnąca popularność szybkich płatności elektronicznych (wskazane przez 41 proc. respondentów) i płatność kartą płatniczą (32 proc.). Z świetnym wynikiem (24 proc. wskazań) zadebiutował w tegorocznym zestawieniu system BLIK, a po kilka procent wskazań przypadło na płatności Apple Pay i Google Pay.

fot. mat. prasowe

Czynniki wpływające na zakup

Coraz większe znaczenie dla kupujących na wygoda realizacji zakupu (wzrost z 48 na 55 proc.) oraz wiarygodność sklepu (wzrost z 35 na 51 proc.)


Interesująco przedstawia się rozbicie preferencji dotyczących metod płatności na grupy wiekowe. Starsi użytkownicy sieci chętniej wybierają tradycyjne płatności, zaś nowoczesne systemy płatnicze, takie jak BLIK czy Google Pay, są wyraźnie popularniejsze wśród młodszych generacji i mieszkańców dużych miast, wśród których zwykle najwięcej jest osób (tzw. early-adopters) szybko oswajających się z nowymi rozwiązaniami.

fot. mat. prasowe

Sposoby płatności

Zapłata przy odbiorze i przelew na konto sklepu wskazywane są przez niemal połowę badanych.


- Trudno dziś w to uwierzyć, ale na samochód przez pierwsze lata jego historii ludzie patrzyli jak na “powóz bez konia”. Dopiero z czasem dostrzeżono nową jakość, jaką wnosił. Podobnie jest z zakupami w sieci, które właściwie istniały już przed internetem w formie katalogów wysyłkowych. Zamówienia i płatności były skomplikowane i wymagające, ale klienci byli gotowi to zaakceptować, bo do tej formy zakupów przyciągały ich unikatowe oferty i niskie ceny. To nastawienie przenieśliśmy do sieci, patrząc na e-commerce jak na “katalogi w internecie”. Dopiero z biegiem lat stworzyliśmy rozwiązania, dzięki którym zakupy online stają się intuicyjne i wygodne. Już wkrótce internet będzie dla nas równie naturalnym miejscem zakupów co zwykłe sklepy, co może być rewolucją na miarę “wynalezienia” samochodu - zauważa Krystian Wesołowski z Blue Media.

fot. mat. prasowe

Sposoby płatności wg grup wiekowych

Starsi użytkownicy sieci chętniej wybierają tradycyjne płatności.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: