Zakupy online zupełnie spowszednieją?
2019-09-13 10:07
Zakupy online © william_potter - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
Aktualnie odsetek respondentów, którzy deklarują dokonywanie zakupów online, sięga 89 proc. To najwyższe wskazanie na przestrzeni czteroletniego cyklu analiz sytuacji panującej na polskim rynku e-commerce i wzrost o 4 proc. względem poprzedniego roku. Na przestrzeni tych lat widoczne są również zmiany w postawach, które reprezentują e-konsumenci.- Najważniejszym kryterium wyboru sklepu internetowego pozostają ceny oferowanych w nim produktów. Jednak coraz większą rolę odgrywa wygoda realizacji zakupu (wzrost z 48 na 55 proc.), wiarygodność sklepu (wzrost z 35 na 51 proc.) oraz możliwość łatwego zwrotu towaru (wzrost z 22 na 38 proc.). Jeśli ten trend się utrzyma, wkrótce możemy spodziewać się zmiany oczekiwań wobec e-sklepów. Klienci będą szukali nie tyle miejsc, gdzie jest tanio, tylko gdzie kupią szybko, wygodnie i bezproblemowo - ocenia Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media i Autopay.
fot. mat. prasowe
Czy kupuje Pan(i) jakieś produkty lub usługi przez internet?
Chcemy coraz wygodniejszych metod płatności
Analogiczna tendencja zaznacza się w przypadku deklaracji odnośnie preferowanych w czasie zakupów online metod płatności. Wprawdzie niemal połowa badanych wskazuje na zapłatę przy odbiorze i przelew na konto, to jednocześnie istotnie zaznacza się rosnąca popularność szybkich płatności elektronicznych (wskazane przez 41 proc. respondentów) i płatność kartą płatniczą (32 proc.). Z świetnym wynikiem (24 proc. wskazań) zadebiutował w tegorocznym zestawieniu system BLIK, a po kilka procent wskazań przypadło na płatności Apple Pay i Google Pay.
fot. mat. prasowe
Czynniki wpływające na zakup
Interesująco przedstawia się rozbicie preferencji dotyczących metod płatności na grupy wiekowe. Starsi użytkownicy sieci chętniej wybierają tradycyjne płatności, zaś nowoczesne systemy płatnicze, takie jak BLIK czy Google Pay, są wyraźnie popularniejsze wśród młodszych generacji i mieszkańców dużych miast, wśród których zwykle najwięcej jest osób (tzw. early-adopters) szybko oswajających się z nowymi rozwiązaniami.
fot. mat. prasowe
Sposoby płatności
- Trudno dziś w to uwierzyć, ale na samochód przez pierwsze lata jego historii ludzie patrzyli jak na “powóz bez konia”. Dopiero z czasem dostrzeżono nową jakość, jaką wnosił. Podobnie jest z zakupami w sieci, które właściwie istniały już przed internetem w formie katalogów wysyłkowych. Zamówienia i płatności były skomplikowane i wymagające, ale klienci byli gotowi to zaakceptować, bo do tej formy zakupów przyciągały ich unikatowe oferty i niskie ceny. To nastawienie przenieśliśmy do sieci, patrząc na e-commerce jak na “katalogi w internecie”. Dopiero z biegiem lat stworzyliśmy rozwiązania, dzięki którym zakupy online stają się intuicyjne i wygodne. Już wkrótce internet będzie dla nas równie naturalnym miejscem zakupów co zwykłe sklepy, co może być rewolucją na miarę “wynalezienia” samochodu - zauważa Krystian Wesołowski z Blue Media.
fot. mat. prasowe
Sposoby płatności wg grup wiekowych
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)