Najczęściej cytowane media IX 2019
2019-10-08 13:14
Jakie media cytowano najczęściej we wrześniu? © Pio Si - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VIII 2019
Według danych IMM we wrześniu na informacje Onet.pl powoływano się ponad 4,4 tys. razy. To o 2,1 tys. powołań mniej niż w ostatnim rankingu, jednak portal utrzymuje poziom cytowań z poprzednich miesięcy. Podobnie jak w sierpniu, wrześniowy wynik Onet.pl jest związany z ujawnienia przez portal tzw. „afery hejterskiej” w Ministerstwie Sprawiedliwości.W rankingu głównym, wśród piętnastu najczęściej cytowanych w sierpniu redakcji, znalazło się pięć dzienników, cztery stacje telewizyjne, trzy portale, dwie stacje radiowe oraz jeden tygodnik.
Prasa
We wrześniu 2019 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była "Rzeczpospolita". "Gazeta Wyborcza" bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim „Dziennik Gazeta Prawna”.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników sierpnia zmiany na podium. Liderem zostaje tygodnik „Sieci”. „Wprost” spada na pozycję drugą. „Do Rzeczy" na miejscu trzecim.
Bez zmian na podium wśród najczęściej cytowanych miesięczników. Liderem wciąż jest „Forbes”, na miejscu drugim "Press", a na trzecim - "Playboy".
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych we wrześniu 2019 liderem ponownie została TVN24. Kolejne miejsca na podium to TVN i Polsat News. TVP Info na miejscu czwartym.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
RMF FM ponownie zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz Program Pierwszy Polskiego Radia.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz wpolityce.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród mediów ekonomicznych liderem września został ponownie "Dziennik Gazeta Prawna". Na kolejnych miejscach uplasowały się „Puls Biznesu” oraz portal Business Insider.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu we wrześniu znalazło się Radio Kraków, drugie miejsce ponownie należy do „Głosu Wielkopolskiego”, a trzecie do Radia Poznań.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Badanie przeprowadzono przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 września 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 34928 razy (26255 w portalach internetowych, 4210 w prasie, 3281 w telewizji i 973 w radio).
Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)