Polskich internautów portret własny
2006-07-07 00:03
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Profil Polaka-internauty 2006
Chyba nikt nie ma wątpliwości, jak wielkie możliwości daje nam internet oraz jak bogate są jego zasoby. Firma Gemius SA podjęła próbę kategoryzacji polskich witryn internetowych. W ten sposób powstało dwanaście kategorii tematycznych, które grupują serwisy i witryny podejmujące podobną tematykę: Informacje, publicystyka, media, Kultura i rozrywka, Motoryzacja, Biznes, finanse, prawo, Budownictwo i nieruchomości, Edukacja, Sport, Styl życia, Turystyka, Nowe technologie, Praca i Społeczności. Dane na temat oglądalności stron z wyróżnionych kategorii pozwalają określić zainteresowania polskich internautów – jakich informacji poszukują w internecie szczególnie chętnie? Na stronach o jakiej tematyce spędzają najwięcej czasu? Gdzie wykonują najwięcej odsłon?fot. mat. prasowe
Jakkolwiek w internecie można znaleźć informacje na niemal każdy temat, nie wszystkie z dwunastu wyróżnionych kategorii tematycznych cieszą się jednakową popularnością użytkowników. Najczęściej odwiedzanymi witrynami, jak czytamy w raporcie "Zainteresowania polskich internautów 2006", są te zgrupowane w kategorii Kultura i rozrywka. W marcu br. w pierwszej trójce kategorii tematycznych o największym zasięgu znalazły się również Nowe technologie oraz Informacje, publicystyka, media. Warto podkreślić, że witryny z kategorii Kultura i rozrywka nie tylko przyciągnęły największą liczbę użytkowników, ale także to na nich spędzano najwięcej czasu (średnio 5 godz. 6 min. oraz 35 sek.) oraz dokonano największej liczby odsłon (przeciętnie 282,77).
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl