Polskich internautów portret własny
2006-07-07 00:03
Przeczytaj także: Profil Polaka-internauty 2006
Pieniądze wpływają na zainteresowania
Należy także pamiętać, że internet daje możliwość dotarcia do grupy szczególnie atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawców, tj. osób zarabiających miesięcznie ponad 3000 pln netto. Jak wynika z raportu, szczególnie popularna w tej grupie jest kategoria Budownictwo i nieruchomości. Zamożni internauci chętnie odwiedzają także witryny zgrupowane w kategoriach Biznes, finanse, prawo, Turystyka, Sport, Motoryzacja oraz Informacje, publicystyka, media. Najmniejszą popularnością w tej grupie cieszą się natomiast blogi, czaty, fora dyskusyjne, a także grona osób zainteresowanych podobną tematyką, czyli witryny zgrupowane w kategorii Społeczności.
fot. mat. prasowe
"Wyróżnione kategorie niewątpliwie porządkują bogactwo tematyczne internetu oraz pozwalają spojrzeć na to medium z nieco innej perspektywy. Perspektywy użytkownika, który właśnie dzięki sieci ma kontakt ze światem, uczy się, bawi i rozwija" - podsumowuje wyniki badania Anna Kopeć z Gemius SA.
O badaniu
Podstawą dla powyższego raportu są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2006 r., przygotowane w oparciu o drzewko tematyczne autoryzowane przez Gemius SA. Liczebność próby: N=18 852. Grupa objętych badaniem: wszyscy 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl